måndag, maj 03, 2010

Modebloggande

Idag kom ÄNTLIGEN Goliats halsband med posten!
Jag har beställt det från www.out-n-out.se, och tyvärr har leveransen som från början skulle varit 2 veckor råkat bli 4 veckor. Menmen, den som väntar på nåt gott eller hur det nu är.

Goliat med sitt fina halsband

Nu när halsbandet äntligen är här så kan jag recensera det för er.
Jag själv föredrar att använda denna typ av halsband för att det är så otroligt smidigt att ta på och av, det känns ergonomiskt för hunden med lite bredare halsband och dessutom sliter det minimalt på pälsen.
Själva halsbandet är tillverkat i någon slags slitstarkt canvas-liknande material. Jag har stora förhoppningar om att detta halsband kommer att hålla länge.
Priset, med brodyr, landade på 285 kronor. Detta kan hända är lite dyrare än vad jag är beredd att betala. Å andra sidan har jag bara ett halsband till Goliat och jag tycker ändå det är värt pengarna. Jag köper sällan "tillbehör" till honom och i hans pryllåda ligger mest skänkta grejer från min kompis Vickan som inte passat på hennes hundar.

Plus och minus
+ slitstarkt
+bra passform
+ergonomiskt
+sliter inte på pälsen

- lång leveranstid utan ursäkt, information eller kompensation
-dyrt
- brodyret fanns bara i två typsnitt


"När får jag ta köttbullen?"



6 kommentarer:

Anonym sa...

åååh!ser finfint ut! var det lagom stort?

Cecilia sa...

ja, det var helt perfekt i storleken! När det är åtdraget sitter det precis som det ska, och det är tillräckligt stort för att vara superlätt att få över hans huvud! Vilken lyckträff, tack för tipset!

Åsa sa...

Är det ett halvstryp? Jag har köpt ett koppel därifrån. Det är ju en tjej i Borås som syr det på sin fritid, om jag inte är helt ute o seglar! Kopplet är kanon!

Cecilia sa...

Ja, det är ett halvstryp. Är så himla nöjd med kvaliteten! Visste inte att det var någon som sydde privat. Hon har gjort ett sjukt bra jobb iaf :) Det kommer hålla i en evighet!

Anonym sa...

Åh vad snyggt! Låt honom ta köttbullen nå´n gång

Viggo

Susanne o Collin sa...

Jättesnyggt halsband!! Och ett stort Grattis till ert fina resultat på lydnadstävlingen. Ni är sååååå duktiga!! Dessutom får man många goda skratt när man läser dina bloggar. Dina liknelser och kommentarer är underhållande. Jag ska kalla Collin för "den lille rödvite skiten" jag också när han dammsuger banorna :-))))