tisdag, maj 11, 2010

Inspirationsbefriad

Jag fick ett infall att gå ut och träna rutan och inkallning med ställande förut.
Jag packade Goliats väska (som han vann i söndags!), hackade upp en korv och insåg när jag var halvvägs utanför dörren att - näe. Jag vill inte just nu.


Nybliven championmatte! Bilden tagen av Henrik Hellemar
Just nu vill jag bara njuta av att de senaste två veckornas framgångar.
För tillfället vill jag bara stå still i det ögonblicket, andas in och njuta.


För Goliats del spelar det ju verkligen ingen roll. Han är fullkomligt medvetslös när han kommer hem från dagmatten. Han härjar ju med Bolt och Nemo hela dagarna och när kvällen kommer ligger han längst in i sovalkoven och snarkar. En snabbrastning på snabbpissebusken är det enda han begär.

Så just nu är vi lata och tränar ingenting. Men tordag och fredag är jag ledig och ska ägna hela dagen åt min lilla prins.

2 kommentarer:

Henrik Hellemar sa...

Hej

Du - det är ganska viktigt att ta det lugnt ibland också... Jag missade det när tävlade som mest med Molle vilket ledde till att han "gick in i väggen" - givetvis hände detta på klubbmästerskapet - den enda tävling vi fick avbryta... Han fattade helt plötsligt absolut ingenting på apellplanen och fick en miljon kortslutningar så då tog vi semester från tävlandet och tränandet ett tag och tog det sedan lite lugnare...

Och visst känns det skönt att unna sig en sådan vardagslyx som slappande och slöande ?! Man måste kunna ta sig tid att stå still, andas, det är viktigt för både kropp och själ...

Själv ska jag försöka få med mig familjen upp på Kinnekulle idag för att leta efter orkidéer och bara strosa omkring planlöst i naturen en stund...

Sofia sa...

Spännande spännande Cissi angående uppkörning...jag håller mina båda tummar för att det ska gå vägen...på vägen och inte nåt annat=)

Lösningen för Frodos del blir hundgård hos Vicki o Per med lite rejs på gården av och till samt möjligthet att komma in till Per och Vicotria om det skulle bli 30minus. Hundgården byhhs i anslutning till lill-stugan så där kan han gå in om han vill vara inomhus=)

HAr du lust kommer du upp på lördag så åker vi på jaktmässa... http://www.scandinaviangamefair.se/
Ska försöka få med hela familjen på utflykt och titta på bl.a stående fågelhundar, och lära mig mer om vildsvinsjakt och apportering. Lite Ponnyridning blir det väl med för Aarons del=)