lördag, maj 29, 2010

Flisad klo

När jag skulle klippa vovvens klor idag upptäckte jag att en klo på höger framtass hade fransat och flisats upp! Detta har aldrig hänt på Goliats klor förut och jag är nu lite konfunderad över hur man går tillväga för att återställa den? Han har ju inte visat någon hälta eller liknande, pulpan är oskadd. När jag klämmer på och runt visar han ingen ömhet alls. Jag klippte rent det flisiga med klotången så gott det gick. Sen försökte lokalisera en fil som jag drog mig till minnes hade inhandlat nångång under en köpgalen period, tyvärr utan lyckat resultat. Jag har ju kanske inte den bästa ordningen på saker, hrm. Nu är det renklippt och jag får väl hålla koll på det så att det inte flisar upp sig igen. Frågan är om jag ska ta hänsyn till detta och välja mina promenadvägar så att vi går på mjukt medan den växer ut igen, eller om det bara är onödigt? Det är lite svårt att undvika asfalt när man bor i stan.

Inga kommentarer: