onsdag, maj 05, 2010

Utställningstortyr

Goliat i svåra plågor
Något sent ute har jag utställningsfixat Goliat.
Eftersom jag satsar på att ta det sista certifikatet fick vi gå på det tunga artilleriet idag- Goliat schamponerades tills det skummade i hela badrummet med mattes dyra conditioner. Nu kommer han snart att glänsa som en gnistrade diamant och dofta som en blommande sommaräng.

Jag har även borstat hans tänder, klippt hans klor, trimmat tasshåren och kammat igenom honom med furminatorn- eller som Goliat brukar kalla den- dödens verktyg.
Goliat har lidit och uthärdat.

Nu tänker jag inte anstränga mig mer än så här.
Jag har inte så stora förhoppningar på att han ska vinna certet på söndag, jag hoppas desto mer på Askersund-utställningen i augusti. Det kommer många fina hanar till Larv, 17 hundar anmälda! Om domaren föredrar den lite större modellen av kooiker med mindre päls har Goliat däremot goda chanser. Men dom där sabla Hollandsimporterade hanarna är säkert svårslagna.
Vi ska i alla fall fotografera en del, fika i massor, prata med vänner och bekanta från internet och köpa en massa hundprylar (ny klicker, nytt läderkoppel och lite annat smått och gott).

Jag längtar!

6 kommentarer:

Mona med Lexy sa...

Lexy instämmer till fullo i denna vansinniga och tvätthallsliknande helt onödiga situation!
Det är ju INSIDAN som betyder något!
Dessutom tycker han att Goliat var snygg ändå, på alla fina bilder på Tibro BK:s hemsida.

Åsa sa...

Jag känner att du är ute i god tid med dina utställningsförberedelser, medan jag inte ens har BÖRJAT ännu! ;) Har inte ens tränat "stå" sedan vi var i Holland....Jag får lite panik över detta faktum känner jag, men jag hinner inte! Möte efter möte som avlöser varandra den här veckan....Puh! Men det ska iaf bli jätteroligt att ses på söndag! :) När behöver man vara där tror du? Jag har nr 4. Kram Åsa och den ännu ej rengjorda kooikern!

Cecilia sa...

Av erfarenhet vet jag att en vecka brukar vara lagom. Goliats päls står nämligen rakt ut några dagar efter duschningen, just nu ser han ut som en fluffboll ^^
Eftersom bedömningen börjar klockan 09.00 tänker jag försöka vara där senast kl 8.00. Då hinner jag i lugn och ro packa upp mina pinaler, hälla i mej en kanna kaffe, Goliat hinner känna in miljön och vi kanske kan springa några steg innan vi ska in i ringen. Goliat har nummer 7 i ringen. Det är alltid hanarna som börjar, så kom inte för sent! Och fluffa gärna till Nemos päls så Goliat kan få vinna över honom ^^ Tänk på att jag är fattig student!

Amanda - Mamma till Vincent och bebis i magen sa...

Tack Cecilia!

Du är fruktansvärt klok, det värmde verkligen mitt hjärta, men då förstår du, eftersom vi uppenbarligen är ganska lika, att jag lider ofta, för jag finner mig ofta i fel sammanhang, människor upplever mig också på ett sådant sätt som sällan är önskvärt i en människa. Det är tråkigt och jobbigt. Och jag har svårt att acceptera dessa sidor då de sällan går ihop med omgivningen.... För man blir sällan accepterad på "rätt" sätt... Ja du förstår nog bättre än ngn annan vad jag menar.

Tyvärr har inte min man kommit så långt att han kan se dessa egenskaper som lustiga... Jag hade önskat att det vore så, det underlättar definitivt. Suck...

Men tack igen! Jag ska verklige ta till mig det du säger och jag ska läsa ditt inlägg igen=)

KRAM

Henrik Hellemar sa...

Hej

Det absolut jävligaste är att jag missade slutdatumet helt och hållet, så det blir inget larvande i Larv för Alice... :(

Men det är inte helt omöjligt att jag kommer och tittar och håller en tumme !


Henke :)

Åsa sa...

Med tanke på Goliats tidigare prestationer i utställningsringarna borde det vara JAG som är rädd för konkurrensen! Men soM tur är tävlar vi inte i samma klass! Nemo går fortf. i unghundsklass, som den lilla plutt han är! :) Känns bra med tanke på att Nemo inte kommer att få ngn dusch, utan enbart lite uppfräschning....typ lördag kväll! ;)