söndag, maj 09, 2010

SE UCH LPI Moonhaven Knowing me Knowing you

Kennelpappa Mattias ;)
Nu börjar namnet nästan bli för långt för raden här ovanför!

Jag och Goliat kom precis hem från utställningen i Larv, där han idag tog sitt tredje certifikat och därmed knep titeln "Svensk utställningschampion".

Det var 17 hundar anmälda, bland dessa var Goliats valp Mira med. Det var så roligt att se henne IRL. Hon var mycket mindre än vad jag hade föreställt mig, men precis lika fin i uttryck, päls och färg. Du visade henne kanonbra Johanna!

Självklart var det roligt att träffa alla andra kooikerfolk också. Alla är så trevliga och det är riktigt roligt att åka iväg på såna här tillställningar, speciellt skoj är det ju förstås när det går så bra som idag! Jag kan knappt tro att han nu är utställningschampion, vilken grej!

Så här sammanbiten ser man ut innan man ska in i ringen....


Henrik Hellemar var också där med två av sina barn och tog kort på Goliat med sin fina rosett,
ser fram emot att se resultatet!
Vi ställde också i Uppfödargrupp där Katarina fick ett HP med hundarna som var med, det var också roligt så klart. Stort Grattis till Monika med Rocky som blev Bästa Hane denna utställningen. 17 CK:n på raken är inte illa pinkat.

Resten av söndagen ska jag ägna åt att smälta denna dag. Här nedan lägger jag upp lite blandade bilder från dagen. Mattias hade tagit mycket fina kort, jag blev riktigt imponerad när jag gick igenom de 259 bilderna han knäppt. Skoj!



Goliats kritik:
utmärkt temperament, maskulint huvud, mörka ögon, mkt bra uttryck, mkt bra hals och skuldra, väl utvecklad bröstkorg men kunde ha haft bättre förbröst, utmärkt benstomme, trillräckligt vinklad, rör sig med bra steg sett från sidan, ngt hastrång bak, utmärkt päls.





... och så här glad är man när man kommer därifrån!




Lilla Mira, Goliats valp

Jag och Mona går loss på fikat, äta kunde jag inte göra förrän utställningen var överstökad
Det är hemskt smidigt att ha med sig folk som kan vara hundvakt!
Här är det Mattias pappa Kurt som ställer upp.


Svensk utställningschampion

11 kommentarer:

Åsa sa...

Jättestort GRATTIS Cecilia och Goliat! :) Vad roligt att jag var med när detta stora inträffade! ;) Nu kan du verkligen njuta resten av dagen, och glöm inte att ge Goliat något riktigt gott (magert, hihi)som belöning!:)
Kram

Anonym sa...

SUPERSTORT GRATTIS Cecilia och snyggingen Goliat!!!
Roligt att det gick så bra för er i dag att det slutade med sista certet!

GRATTIS från stolt uppfödare
Kram Katarina
www.moonhaven.se

Mona med Lexy sa...

Och JÄTTE-grattis från Skövdesupportrarna Mona och Lexy!

Sofia sa...

Heeeeeej! Grattis!!! Vickan skvallarade till mig förut idag att det hade gått bra. Kul! Klart att han skulle knipa CERT:et efter veckans skönhetsbehandlingar=) Kram

Johanna sa...

Grattis till framgångarna!:D Nu får jag hålla tummarna för att Mira går i pappas tass-spår;) Det var väldigt kul att träffa dig oxå!Hoppas vi ses snart igen!Ha en bra kväll nu!
Kram Johanna,Mira & Hedda

Monica sa...

Jättegrattis till Goliats Championat idag, njut av det så länge du kan. /Monica o Rocky

Susanne o Collin sa...

Ett jättegrattis till championatet!!! Ni flyter på en framgångsvåg nu du o Goliat. Vad himla kul. Han är verkligen snygg din hund. Kram

Anonym sa...

GRATTIS från sonen Viggo också
Hade varit kul att träffas men men vi väntar fortfarande på din träff!

mattesupporter Lena

Cecilia sa...

Tack så mycket allihopa :) Jag är jätteglad!

Birgitta sa...

GRATTIS Cecilia till Goliats SE UCH snart kommer det fler bokstavkombinationer när ni jobbar på :-)
Kram Birgitta

Ulla-Britt sa...

JÄTTEGRATTIS till fin titel och snyggt jobb för att komma dithän !!

Härlig blogg att läsa !