måndag, maj 31, 2010

Livet som student

Studentens diet
Nu ekar det tomt i skåpen må ni tro. Tur att jag har en man som är snäll och fyller på dom när han kommer hit om helgerna och ojar sig över att det inte finns något att äta. Min diet består för övrigt inte enbart av vatten och vitaminpiller, jag dricker ju kaffe och äter knäckebröd också!

Efter duschen har det varit lugnt på klifronten för Goliats del. Däremot hittade jag en fästing som satt och gottade sig på Goliats bog. Jag funderar nu i efterhand på om det faktiskt var den som gjorde att han kliade sig så intensivt. Nu håller jag tummarna att hans skinn har hunnit suga åt sig fästingmedlet ordentligt så att det skyddar även om jag gjorde mitt bästa för att skrubba bort det igår. Det hade ju ändå suttit på i fyra dagar, hoppas går ju?

Annars har jag rensat ut garderoben på hundsaker och kommer nu att sälja en hel del böcker. Egentligen inte för att jag är helt barskrapad, utan mer för att jag har läst böckerna och inte har något behov av att ha dom kvar. Jag har även en del böcker om valpar som jag också skulle vilja "bli av med", tyvärr är dom hemma hos mamma för tillfället, så jag avvaktar med att lägga ut titlarna på dem. Är det någon som är intresserad är det bara att slänga iväg ett mail! Porto tillkommer (om du inte kommer och hämtar dina böcker, för då ingår avhämtningsfika!).

Följande böcker finns till salu:

Problemhund och hundproblem, Anders Hallgren
Du och din hund, Jan Fennell

Aktivering- smart lek med din hund, Nina Roegner & Alexandra Kamis
Klickerträning för agilityhundar, Gudrun Brundin & Camilla Åström
Klick & Trick, Deborah Jones
Agility från start till mål, Inger Jalakas
Lyckas med din hund i brukslydnaden, Mette Klavenes

Böckerna är i gott skick, dom flesta faktiskt knappt lästa.
Eftersom jag är en riktig fattiglapp för tillfället så vill jag inte veta av några skambud, men givetvis är det inga jättesummor jag förväntar mig i betalning.
Om du vill läsa om någon av böckerna kan du gå in på www.adlibris.se och söka på boktiteln eller författaren. Jag tror att dom flesta titlarna finns där.

1 kommentar:

Anonym sa...

vad ska du ha för agility boken?