söndag, maj 30, 2010

Lite Skövdekonst som sammanfattar dagen

Goliat kliar sig. I torsdags fick han exspot på sig. 1 av 20 000 får biverkningar av detta fästingmedel, enligt en artikel jag hittade på intranätet. Självklart, just nu när min ekonomi är på väg att falla sönder och samman, får just min hund en överkänslighetsreaktion. Kan hända att jag överdriver, men jag tycker ändå att jag är duktig på att inte noja över hunden (Mattias skulle förmodligen inte hålla med om detta).

Goliat kliade sig så intensivt förut så att han trillade ner från soffan, slog i fönsterbrädan med tillhörande klängväxt på sin mindre graciösa väg ner på golvet. Vad gjorde han när han landat? Självklart ställde han sig och stirrade hotfullt på krukväxten. Det såg ut som att han funderade på att skälla ut den. Istället valde han att ta sin tillflykt till sin korg på andra sidan rummet och har nu inte rört sig ur fläcken på flera timmar.Skämt å sido så badade jag faktiskt honom med schampo, löddrade in honom ordentligt och sköljde grundligt, så nu hoppas jag att jag ska slippa flera kliattacker. Nu får det bli hederligt supergift, scalibur.

1 kommentar:

Anna sa...

han ser ungefär lika glad ut som Miko här hemma efter ett hääärligt bad^^