söndag, januari 31, 2010

Inget ridhus idag...

En liten snöhög i Skövde stad

Det blev, efter ett litet missförstånd, en långpromenad i vinterkylan istället för den tänkta miljöträningen i ridhus. Men ingen skada skedd, det kommer fler tillfällen till psykisk utmattning! Jag och Goliat var ute i en timme och promenerade, han jobbar på att driva mig till vansinne för tillfället. Goliat är ingen jobbig hanhund på det viset att han ligger och gnäller vid dörren när det finns löptikar i närheten. Däremot blir han otroligt jobbig att gå med. Antingen stannar han och nosar eller så stretar han framåt, det känns som att gå runt med en gigantisk jojo. Tyvärr är jag inte speciellt pedagogisk när jag är arg så det blir aldrig bättre. Jag ska nog träna lydnad på första bästa parkeringsplats imorgon så jag slipper gå fler koppelpromenader inom dom närmaste timmarna.

Inga dåliga istappar på det här huset.....Det är inte lätt att studera när man har en hund som gärna fläker sig över alla ens böcker...

3 kommentarer:

Sofia sa...

sista anm.dagen till Västerås är 29 mars om jag inte såg fel. Hittade däremot ingen info om vilka dagar som gäller...det är nämligen två! Vilken rasgrupp är du? eej eller Goliat alltså

Bengt-Åke sa...

Jag gillar Goliat, han och jag har mycket gemensamt. Det är fantastiskt hur lika vi är.

Bengt-Åke sa...

Jag gillar Goliat, han och jag har mycket gemensamt. Det är fantastiskt hur lika vi är.