lördag, januari 30, 2010

Agilitytävling och miljöträning

Lexy

Idag for jag iväg med Mona och Lexy för att titta när dom tävlade agility.
Det var mycket folk och otroligt bra träning för Goliat. Första året jag hade honom åkte man ju varje tillfälle man fick, jag var i stan, på tävlingar, träningar i både ridhus och ute, satt och ugglade utanför affären osv osv. Nu på senare år har man blivit sämre och det märks på hur han beter sig- drar som en galning och blir helt paralyserad av allt runtomkring. Vi tränade i alla fall lite förflyttningar och ett och annat trick inne i den stimmiga miljön, och han var så duktig min lille gubbe!

Mona och Lexy var också duktiga och kom på sitt andra lopp runt med noll fel och lite tidsfel. Jag tyckte dom kämpade på kanonbra!

Efter tävlingen åkte jag och Mona förbi överskottsbolaget och jag handlade hem lite (läs mycket) godis som jag ska smaska i mig framför teven ikväll.
Undrar om mina tår kommer att ha tinat tills jag måste ut och kvällsrasta Goliat?
Jag är iofs inte ens säker på om han orkar gå ut på kvällsrastning, han orkade nästan inte gå in från bilen när Mona släppte av oss.
Perfekt utmattningstaktik!

2 kommentarer:

Sofia sa...

Har också tänkt på det där med miljöträning...visst är det viktigt att träna sin valp men lite av en färskvara är det ju. Märkte även på frodo att det var nyttigt nu när vi hämtade Öyvind på tåget sist. Hans tåg var försenat så vi han gå runt en del men även sitta inne på stationen och vänta och det var jättebra träning märkte jag!

Mona sa...

Åh, det syns verkligen på Lexy vad äckligt det är med täcke på sig! Svansen i backen som om det vore obehagligt värre. Tack för att du var med mig!