lördag, januari 09, 2010




Idag träffade jag Goliats blivande dagmatte och hela hennes flock. Vi gick en 1,5 timme lång promenad tillsammans i vintersolen. Vovvarna heter Nemo, Bolt och Mysan och är jättesociala och mysiga hundar. Det känns skönt att ha hittat någon som bor nära och verkar pålitlig och att Goliat får hinna lära känna deras familj innan praktiken börjar.
Nu ska jag baka kakor till imorgon, då Goliat fyller 3 år och jag har ordnat med mitt livs första kalas! Fatima, Leif, Mona, Mattias och jag ska husera i min lilla lägenhet. Hur ska vi få plats?
Nåja. Finns det hjärterum så finns det stjärterum heter det ju.
Jag har i alla fall bestämt att jag inte ska ha någon traditionell tårta, det får bli kladdkaka, cheesecake, hallongrottor och kolakakor, kaffe och té. Dom kommer rulla härifrån, moaha!


Det var roligt att se hundarna springa och leka tillsammans. Goliat och Nemo fattade speciellt tycke för varandra, så jag hoppas dom får mycket roligt tillsammans i framtiden.

4 kommentarer:

Sofia sa...

.SÅ BRA ATT det löser sig med dagmatte för er del...kul. Nu vill Aaron skriva nåt till dig:

µ[]gn v b vb vg cccgf

Mona sa...

Det låter jättebra alltsamman!
Hoppas verkligen det fungerar med hundarna och att du slipper oroa dig på praktiken.
Nu ser jag fram emot kalaset!

Susanne o Collin sa...

Vad skönt att det löst sig så bra med dagmatte. Jag undrar bara hur funkade Goliat med en ny hanhund så direkt??? Undrar jag om Collin någonsin skulle kunna vara på dagis eller hos en dagmatte ?? Fast jag kanske är väl pessimistisk. Det låter som om det blir storkalas hemma hos er :-))) Mumsfilibabba. Ha det gott och hoppas tentant gick bra//Kramen

Cecilia sa...

Så länge dom är kastrerade eller mindre än honom brukar det gå bra. Okastrerade hanhundar går väl sådär, det fungerar ju att stå bredvid, men jag skulle aldrig släppa ihop honom hur som helst, det har hänt att det blivit slagsmål nämligen..