söndag, januari 17, 2010

Jag mår som en räv, en röv och en klöv

Den enda som verkar förstå hur jag mår idag är Malin Jakobsson.

Hon kör spoken word och dagens favoritcitat har jag nu skrivit av och vill dela med mig av till er.

Det sammanfattar nämligen otroligt bra hur jag mår idag.


"Alla celler har flytt, jag är som förbytt

Uttorkad, urlakad, utkavlad och färdigbakad

Min kropp den mår som en skabbräv,

en tomhund, en uppfiskad torsk

Jag vrider mej som en mask,

jag mår som en slask, en slusk och en snusk!

Åhåj vad jag mår, som ett otvättat sår, som en sjukling på bår,

en åldring på hem, en amputerad lem, en råtta ikläm,

Ja men snälla någon ta mig hem!



2 kommentarer:

Sofia sa...

åh vilken fin dikt...den låter som nåt jag skulle kunna rimmat ihop...jag älskar rim. Tråkigt bara att du känner dig så bara...kan jag göra dig gladare på nåt vis...hmmm låt mig se.
Du är snäll fin och söt även insmetad i gröt.
Har ordning på din jycke som vid sidan av dig är som ett litet smycke.
Även om du känner dig som en trasig lem...så är du alltid välkommen hem...
till mig=)

Cecilia sa...

haha... din dikt var också väldigt fin tycker jag :) tack så mycket! idag mår jag bättre också, det måste varit din dikt som gjorde susen!