tisdag, januari 12, 2010

Farbror doktorn

Idag ska jag och Goliat göra ett eftermiddagsbesök på Skövde djurklinik.

Han har varit lite konstig på senaste tiden, luktat äckligt i munnen och harklat sig som om något sitter fast i svalget. Men hur jag än har bänt och böjt har jag inte lyckats hitta någonting.
Dessutom har han fått en bula på läppen, stor som en ärta, som är hård, torr och oöm. När jag hittade den trodde jag givetvis att det var cancer. Vad annars kunde det vara?
Jag började planera för mitt psykiska sammanbrott då jag såg för mitt inre syn scenariet där veterinären berättade att det hade blivit metastaser i hela kroppen och att Goliat nu behövde få somna in, endast 3 år gammal. Dramatiskt lagd? Nejdå, det kan ni inte mena?

Nåväl. Efter att ha tagit ett kort på bulan och visat för mina vänner kom dom fram till att det förmodligen var en talgkörtelinflammation och att det inte var något dödligt. Jag är inte helt övertygad dock, så vi får väl se vad veterinären säger i eftermiddag.

Kruxet är att hitta till veterinären.
Jag har nu gått igenom min lista över "vän med bil" och kommit fram till att alla verkar ha något meningsfullt att sysselsätta sig med en tisdag eftermiddag klockan 3. Så tyvärr verkar det inte bättre än att jag får försöka pallra mig till kliniken till fots.
Förra gången jag försökte mig på detta gick jag vilse på Volvo industri-område och ringde till veterinären och meddelade att jag inte kunde komma, efter två timmars irrande runt hittade jag till slut hem. Så på frågan "Är det möjligt att gå vilse i Skövde?" är svaret ja, om ni nånsin skulle få den frågan alltså.

Inga kommentarer: