tisdag, januari 19, 2010

Synonymer för arg.

Idag är jag så obeskrivligt arg på allting.
Jag var arg redan när jag vaknade.
Jag var putt när jag gick ut på Garnisonen vid klockan 7.o0 och det inte var plogat. Jag var förgrymmad när jag nästan blev nermejad av cyklister som kom farandes genom den moddiga snön. Antingen hade alla bråttom eller så var det så att dom var ute efter att döda mig.
Jag blev högst irriterad på Goliat för att han blev rädd för dom galna cyklisterna. Sen blev jag fullkomligt vansinnig för att mina kängor läcker.
Väl inne från promenaden blev jag förbittrad för att min kaffe-press är så totalt värdelös, jag blev sur på mig själv för att jag var så obeskrivligt korkad och inte köpte en normal, hederlig kaffekokare. Efter detta blev jag återigen förbittrad över att det hade snöat så att jag inte kunde sitta på cykelsadeln på väg till skolan. Sen blev jag ursinnig för att det inte var plogat för andra gången, men det var nog värre denna gången då det kändes som att jag inte kom nånstans när jag trampade. Så blev jag tjurig på mig själv för att jag inte har något lyse på cykeln så jag fick leda den genom halva stan för att jag inte har råd att få några böter av polisen för att jag cyklar utan lysen.
Efter detta var det lugnt några timmar. Jag blev lite lätt irriterad på föreläsaren som inte förstod av man var hungrig utan körde på in till prick 12.00 och att magen trilskades med att försöka härma en brunstig ko eller en varulv eller nåt liknande. Retligt.
Men den värsta vreden kom ändå när jag var på väg hem och varenda Skövde-bo verkade ha planerat att placera ut sig rakt på cykelvägen, mitt framför mig och min cykel. Jag fick zickzacka mellan dem och skrika "URSÄKTA!" som om det var jag som skulle ursäkta mig? Det var ju MIN VÄG!? Gå på er sida av gatan, GAH!! Jag blev så ilsken på Skövde kommun som fortfarande inte, klockan tolv på dagen, hade kommit sig för att ploga vägarna och dessutom har så uruselt planerade cykelvägar inne i stan. Sen blev jag rasande på en bilist som prejade sig förbi mig när det var jag som hade företräde!

KPOAKEWKDEPOKF POEAKDPOE ADPOAEKDPOAEK PODEPOADK säger jag bara.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vissa dagar...Sugen på lydnadsträning någon dag?

Cecilia sa...

Ja, jättesugen! Jag hör av mig nästa vecka när jag återvänt från Dublin :)