torsdag, januari 28, 2010



Här försöker man vara duktig och lägga ut ett fårskinn så att inte Goliat ska fläcka ner soffan- och så lägger han sig UTANFÖR fårskinnet... Ja, både soffan och fårskinnet har för närvarande samma hygieniska status och jag längtar efter en svart skinnsoffa och en dörr till teverummet. För närvarande får bilklädstvätt, dammsugare och klorin (men bara på golven) fungera som substitut och mitt hem är väl typ rent. Ibland.


Dagen har spenderats först på en härlig långpromenad med träning med Stina och Kila, sen en sväng till skolan och efteråt avnjöt jag årets första semla hemma hos Sofia. Mums!
Jag passade också på att ta en bild på mina nya gardiner som min snälla mamma sydde upp åt mig i helgen, tack mamma! Visst blev det ljust och fint här inne?

1 kommentar:

Henrik Hellemar sa...

Hej

Är det en Dell laptop ? Tycker mig känna igen den modellen... Men mitt tekniska sinne är ju inte direkt uppdaterat...

Japp, gardinerna är snygga - "matchar övrig inredning", som man kan säga om man, som jag, är djupt intresserad av heminredning...

Du skrev nåt om en dörr... Jag har en sån där hunddörr som du kanske har nytta av - själva har vi en sån där säkerhetsdörr av gjutjärn eller liknande men du kanske har en trädörr som du kan såga hål i och sätta upp en dörr åt Goliat så att han kan springa ut och in och jaga rådjur precis när han vill ? Jag fick i uppdrag av en polare att sälja den åt honom för 200:- eller ett flak öl... Han föredrog ölen, för i så fall skulle vi dela på ölen sa han, så jag föredrar också ölen... :)
Det är en "Original Staywell Pet Door" i en oöppnad kartong... Nepp, han extraknäcker inte som inbrottstjyv eller hälare utan han har kommit över den via sitt gamla jobb... Vill inte du ha den så kanske du vet nån annan som vill ha den så den slipper stå i min garderob längre ?


Henke :)