tisdag, januari 12, 2010

Besöket överstökat!

Mona skulle in till stan och var så snäll och skjutsade mig till kliniken samt väntade tills vi var färdiga därinne så jag slapp gå hem också.
TACK! Du är en ängel.

Utanför kliniken satt en man vid sin katt och grät. Förmodligen skulle katten avlivas, för han skulle gå runt huset till en annan ingång hörde jag sköterskan säga till honom när jag passerade på väg in på kliniken. Det stack till i hjärtat när jag tänkte på den dagen man själv satt där med sitt älskade djur, och skulle gå dit, till den där "andra dörren".
Jag har veterinär-frisör-tandläkar-skräck och var nervös så jag skakade där jag satt i väntrummet, intryckt mellan foderpåsar och övergödda labradorhanar som hette Ludde.

Väl inne hos min nya, underbara veterinär släppte alla spänningar jag känt i väntrummet! Goliat fick hoppa upp på bordet och så hissade hon upp honom i lagom arbetshöjd. Han fullkomligt älskade Linnea och lät sig villigt hanteras medan hon matade honom med små gobitar ur fickan. När spateln kom fram för halsundersökningen försökte han gnaga på den- det var ju en pinne!? Hon busade lite med honom efter halsundersökningen med spateln, bara en så liten sak kan göra att ens hjärta smälter och jag bestämde mig genast för att hon ska bli min veterinär för all framtid.


När man varit hos veterinären får man en massa godis

Domen nu då?
En inflammation i läppen som gjort att hans immunförsvar jobbar på högvarv. Lymfkörteln i halsen på samma sida som den med läppinflammationen var förstorad, det kan vara därför han har harklat sig som han har gjort. Så det blev en tio dagars kur med Synulox och baddning av läppen med något bakteriedödande medel.
550 kronor fattigare och då har jag inte ens hämtat medicinen ännu, men bra mycket lugnare nu när jag vet att min hund varken har cancer i läppen eller tonsillit och framförallt att han kan sköta sig mer än över förväntan hos veterinären.


Goliats första medicin!

1 kommentar:

Sofia sa...

å så bra att det finns bot! Hoppas nu har kryar på sig lilla bubben och skönt med en veterinär som förstår sig på hundar...en liten applåd för henne..trist bara på din stackars ekonomi men med tanke på Gollepålles sjukdomstatistik lär det dröja ett tag till innan nåt liknande händer och då har du fast jobb och mer än dubbelt så mycket pengar att röra dig med=)