fredag, januari 15, 2010

Årets första träningsdagbok


Idag tog jag med mig träningsryggsäcken när jag gick på morgonpromenaden och letade upp en lämplig parkering att börja årets lydnadsträning på. Goliat var taggad men seg i bollen- inte konstigt så otränad som han är.
Så rutan gick skit, ställandet gick skit, han tjuvade på i princip allting och slarvade med ingångarna. Lite ringrostig med andra ord, men jag är peppad inför vårens träningar och hoppas att vi ska få till alla moment. Apporteringen sitter i alla fall hyfsat, även om han tyckte att han skulle trava in med apporten (?!) just den här dagen. Slarver!

Annars sitter jag mest och planerar min och Mattias resa. Jag blir nästan lite överdrivet planerande och har ungefär 1559039 aktiviteter per dag. Det här kommer bli värre än skolresorna man åkte till i nian när man knappt hann sova för att det var så många museum man skulle hinna med att besöka.
Några aktiviteter jag och Mattias ska göra är att se avatar i 3D, besöka Guinness-museet, titta på ett gammalt fängelse, gå en pub-runda i Temple Bar, kanske åka till Carlow och shoppa/titta på gamla byggnader, äta på indiska restauranger (för det har jag fått för mig är det enda vi kommer att ha råd att äta i Dublin som tydligen kryllar av svindyra restauranger).
Vi var så snåla när vi bokade flyget att vi valde bort att ha bagage med oss (för det kostade 300 kronor extra) så nu har jag 10 kg att försöka ordna min packning på. Tråkigt att min adress-och planeringslista väger flera kilo bara den. Jag kommer känna mig som Anne Frank för att jag förmodligen får klä på mig alla mina kläder jag ska ha med mig på kroppen för att dom inte får plats i väskan. Michelingubbe kommer jag se ut som.

1 kommentar:

amanda sa...

Hej Cecilia!
Kul att du hittat till min blogg=) Alltså, nej det där med barn kan ju inte vara så farligt, många som man pratat med är nog bra på att skrämma upp en. Och jag tror nog att man är tryggare i sin roll.. Men du vet ju hur lätt man målar upp det värsta, ett skräckscenario=). Det kommer nog att gå bra tror jag. OCh säkert blir det nog roligt, men än är jag inte där och jag är så orolig av mig. EN orolig själ duvet. Och Vincent är väldigt krävande i sig själv, så två Vincent blir mycket. Men förhoppningsvis är nästa barn lite "Lugnare". Det lät som att du själv hade barn haha! Går det bra med skolan???