söndag, januari 03, 2010

Goliats nya år..

Det här är min bror.

Jag och Mattias firade in 2010 hos min bror i Främmestad, medan Goliat fick vara hos Mona och Leif (tack så mycket för hjälpen!) och det gick bra för oss alla. Vi hade en riktigt trevlig kväll med god mat. Tack brorsan!

Igår, lördag, bestämde jag och Mattias oss för att jag behövde ett nytt soffbord. Det jag har haft hittills har varit ett litet, rangligt stackars bord som knappt höll att ställa en tallrik på.
Vi for iväg till MIO med förhoppningen att det skulle finnas ett bord i min prisklass- tji fick jag.
JÖSSE NAMN. Ett litet bord kostar tydligen flera tusen kronor (och med min knapra studentbudget kunde det lika gärna stått 15 miljoner på prislappen).

Så det fick bli ett robust ek-bord från Rusta, med allt va det innebär. Det var fel på två ben så Mattias får ta med sig en massa delar till sitt jobb och fixa dom. Förutom denna lilla detaljen (ja, att man inte kunde sätta ihop bordet alltså) så är jag väldigt nöjd! Visst kan man inte tro att bordet kommer från Rusta?

"Vuxen-lego!!!!"

Ta-da, så här ser det ut nu!

Goliat har firat in året med en rejäl sprackaralla (för mycket julkorv?) och en otrevlig duschning.
Gott nytt år Goliat, haha.. Vi har liksom satt standarden för året som kommer.

Så här kul tycker Goliat det är att bli duschad....

4 kommentarer:

Mona med Lexy sa...

God fortsättning och tack för chokladen, den är nästan slut....
Tur för dig att Mattias inte har tummen mitt i handen men då hade du fått gå till Gengåvan istället.
Undrar om alla kooiker ser likadana ut i duschen? Lexy gör det nämligen också.

Cecilia sa...

Ja, det känns som att kooikrar har en tendens att se förstörda ut! Men det kanske bara är Goliat och lexys sida av släktträdet som har den egenskapen? :) Han är ju duktig att stå still i alla fall, men minen är oslagbar!

Sofia sa...

Kul att du just säger sprackaralla...det är ju inte så vanligt=)Ett annat ord som jag numera använder är det norska reuvfoss(fråga mig inte hur det stavas för det är på dialekt)= rövfors=) Gott Nytt ÅR

vickan sa...

Du har möblerat om ser jag.... Fint soffbord oxå... :) Nu ska ja ge mej ut på promenad och se om jag blir attackerad av några hundar.... spännande... =/