onsdag, januari 20, 2010

Dublin- here we come

Att packa inför en resa och ett bortlämnande av en otroligt klemad hund är förmodligen inte riktigt lika omfattande som att packa till en bebis, men näst intill skulle jag gissa.

Min packlista:
underkläder och strumpor
kamera
tjock tröja
långkalsonger
plånbok
mobil
pass
necessär med allt vad det innebär

Goliats bo-hos-mamma-över-helgen-lista:
mat
transportbur
pipen
knuten
nallen
tuggben, små och stora
medicin
mapp med papper (telefonnummer till veterinär)
papper med skötselråd/aktiveringstips
klotång
bajspåsar
reflextäcke


Resten av eftermiddagen ska jag spendera på att röja lite i lägenheten, packa det sista, gå ut med Goliat och ha lite resfeber. Vilket ju är löjligt, vi ska bara till Irland. Men jag reser väldigt sällan och blir nervös när jag ska ta tåget till Göteborg eller Stockholm, så ni kan ju förstå hur det känns för ett stackars vrak som mig när man ska flyga till ett annat land.

5 kommentarer:

Susanne o Collin sa...

Önskar er en trevlig resa!!
Susanne

Jessicah sa...

Jag tycker det saknas byxor eller kjol i din packlista ;-) Ha så kul!

Cecilia sa...

Tack hörrni :) Jag har ju på mej byxorna jag ska ha hela helgen, hahah :D Nej, skämt å sido så har jag faktiskt packat ner en klänning också. Får se hur kallt det blir...

Mona sa...

Ha en riktigt trevlig resa!
Jag behöver väl inte påminna om kvarterspubarna - ni hittar dem nog!

Anonym sa...

Hej

Kul att se att hundens lista är längre än mattes... :)

Men... Detta betyder ju att du missar kooikerträffen i Gnosjö nu på söndag då ?! Vi hade ju änna hoppats att träffa er då... Men - vi får väl ta en minikooikerträff i SKövde istället... :)

Hur som helst - ha en underbar resa och prova nu på att både äta och dricka inhemskt och tänk på att om planet störtar så är det inte själva fallet som dödar...


Henke :)
Som kände sig tvingad att spä på resfebern ilte...