måndag, maj 04, 2009

Skövde igen

Från promenad med Vickan och Sofia igår

När jag kom hem till min lägenhet imorse möttes jag av ett hav av böcker. Jag mitt smartskaft hade staplat all min kurslitteratur på min stackars ikea-hylla och nu hade den kollapsat.
Jag är oerhört tacksam att den inte bestämde sig för att göra det när Goliat låg och sov under- som han brukar göra... Så nu ekar det sådär otrevligt i min sovalkov igen.

För tillfället vantrivs jag nåt enormt här i lägenheten. Jag har bott här i ett halvår och har ännu inte fått upp något på väggarna. Det känns som att jag bor i en fängelsecell. Jag ska försöka få det lite mer hemtrevligt snart. Tyvärr är det betong och jag har ingen borr så jag får vänta tills Mattias kommer hem igen och kan hjälpa mig (så mycket för att vara självständig).
När jag väl fått upp lite på väggarna, kanske tapetserat om i sovalkoven och köpt nya gardiner tror jag nog att jag kan stå ut med att bo här resten av min studieperiod.
Vi får se vi får se. Nu har jag i alla fall tvätt-tid och så ska jag städa och dona lite. När det är städat känns det lite trevligare faktiskt.


En liten räv har hittat hem till Victoria och Per..

Inga kommentarer: