onsdag, maj 27, 2009

Mit mit!



Hittade den här rejsfilmen på Goliat och Lexy från i april.
Jag skrattar varje gång jag ser Lexy köra propellerbenen i Goliats ansikte i början.
Påminner lite om Gråben och hjulben....

Ikväll ska jag följa med Mona, Jenny, Inger och alla andra från våran klubb bort till Skövde brukshundsklubb. Det är nämligen dags för sommarcupen i agility! Billinge BK mot Skövde BK, två tävlingar på varje klubb. Jag och Goliat ska ju inte starta såklart, men vi ska dit och miljöträna/lydnadsträna.
Nu på morgonen gick han superbra på lydnadspasset vi hade. Fotgående och positionsträning med fokus på ingångar med externbelöning körde vi. Han tycker det är så svårt att hålla positionen när pipen bara ligger där och ropar på honom. Men vi tränar vidare så får vi se hur det går. Pipens pip börjar ge med sig, men det gör verkligen ingenting.. Om jag ska våga ha den i fickan på tävlingen nästa vecka så är det ju bara bra om den inte piper om man råkar böja sig för mycket..

3 kommentarer:

Anonym sa...

ha ha, tusan va snabba bom är :)

Cecilia sa...

Ja, tänk om han hade haft samma fart på agilityplan, då hade man haft svårt att hänga med ^^ Kanske är tur att han är lite segare där..

Sofia sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.