lördag, maj 09, 2009

Rallylydnads-flopp?

Elin, Lukas, jag och Goliat på rallylydnadstävling i Habo.
Tack Mona för bilderna!

Ojojoj. Jag vet inte ens om jag vågar berätta om dagens resultat efter rallylydnadstävlingen.
Jag är, trots att vi diskade oss, otroligt nöjd med dagen. Goliat var seg som kola och jag fick kämpa rejält med att få honom att jobba. Dessutom var vädret inte speciellt snällt mot mig och Elin, vi startade i startgrupp två och precis innan Elin skulle in på banan- jag startade efter henne- så öppnade sig himlen och ett trevligt hällregn välkomnade oss in i tävlingsvärldens underbart ångestladdade värld.
Jag och Goliat under vårat "lopp"


Tyvärr diskade jag mig redan på andra skylten genom att glömma bort den totalt.
Annars gick banan hyfsat bra, han var loj men jag tycker ändå att han jobbade på fint. Jag fick springa lite för att få igång honom, men det spelade ju ingen roll eftersom vi redan diskat oss.

Det är svårt att välja en höjdpunkt på denna dag, men jag måste ändå erkänna- hur trevligt det än var i Habo- att Monas rensning av skoskåpet kom väl till pass. Ett par kängor, precis såna jag suktat efter i flera månader men inte haft råd att köpa, i rätt storlek, färg och jättebekväma! Vilken lycka för mig som verkligen inte har råd att köpa några skor den här månaden och går runt i ett par bättre begagnade gympaskor som knappt håller ihop.
För tillfället har jag på mig dom inomhus och känner mig som när man var liten och hade fått ett par nya lackskor som bara fick användas på helgdagar.

Ikväll åker jag till Herrljunga och umgås med min kära vän Emma i hennes nya lägenhet. Imorrn bär det av till utställning i Larv, så jag borde kanske bada Goliats ben lite, han är en aning smutsig... Jag själv ska försöka rota fram något lämpligt att ha på mig imorrn, så man ser lite proper ut. Jag är redan nervös för utställningen, jag kommer aldrig kunna somna.

1 kommentar:

Sofia sa...

Hoppas nu att allt går bra i Larv...jag hoppas på ett CERT før din del...men och andra sidan om jag ska vara egoistisk så ær det ju bættre om du inte får nåt før då kankse vi træffas lite oftare i jakten på dem.=)