tisdag, maj 26, 2009

Magknip

Goliat, en vill-vara-Hemvärnshund?

Jag fick PM:et för lydnadstävlingen som äger rum om två veckor.
Ett mail där det stod "PM, lydnadstävlingen 090607". Innan jag ens hann klicka upp mailet hade magen blivit som en ihopsnörd knut. I lydnads klass 1 är det, förutom mina kära klubbmedlemmar, även med två okända golden retriever, en okänd schäfer och en okänd aussie. Jag hoppas att Goliat kan få hamna mellan två hundar han känner.... åh, jag vill verkligen inte att något ska hända under platsliggningen. Det är nog det värsta med hela tävlingen tror jag. Skitsamma om han inte har någon kontakt på linförigheten, skitsamma om han lägger sig segt eller tar några steg vid ställandet, eller tappar apporten. Men snälla snälla snälla ligg kvar på platsliggningen!

Jag ska åka tillbaka till Skövde strax. Sitter och väntar på att tåget ska gå.
Läser PM:et hundra gånger och funderar över hur jag ska hinna få upp någon slags motivation på två veckors tid. Åh, vad jag älskar att plåga mig själv.

1 kommentar:

vickan sa...

Om ja klarade att tävla i motala med mina nerver kommer du klara det nu!!! Man blir ju bättre och bättre ju mer man kör, o även om det skiter sej så lär man sej alltid nåt! När kommer du heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeem?
Jag har föresten börjat träna kellie lite smått i agility... hon verkar digga det :)