lördag, maj 23, 2009

Igår lärde jag mig mycket matnyttigt.
Jag fick äran att agera skrivare på Herrljunga Brukshundklubbs lydnadstävling.
Det var startande i samtliga klasser, en i elit, tre i 3:an, 7 i 2:an och 6 i 1:an.
Halvvägs in i tävlingen drabbades jag av panikartad kramp i korsryggen så jag fick hämta en stol att sitta på. Tydligen är jag inte gjord att stå rakt upp och ned tre timmar i sträck.

Det var i alla fall oerhört givande att se alla tävlande. Tydligen hade det varit sork/gått rådjur på plan, för rutan var det nog bara en enda hund som klarade utan att nosa. En hund i lydnadsklass 1 stack till och med till skogs!

Idag har jag och Goliat varit hos Mattias föräldrar ute i Ölanda och umgåtts med Mattias brorsbarn. Goliat är en aningens reserverad för dom fortfarande, men vi latchade runt, gick ned till ån så Goliat badade och simmade efter både pinnar och barkbitar, byggde en liten agilitybana och gick en promenad.

Jag ska snart gå till jobbet nu, försökte sova några timmar nu på kvällen men utan lyckat resultat. Jag hoppas verkligen att jag orkar vara alert hela natten.. Tänk på mig i min svåra stund. Nu ska jag göra äggsmörgåsar. Hejdå.

Inga kommentarer: