fredag, maj 08, 2009

Apporteringen återupptagen!

Idag har varit en lång dag i skolan för mig. Goliat har fått vara själv väldigt mycket och det spöregnar ute så långpromenaden med Fatima och Elin blev inställd.
Istället tränar vi lite apportering inomhus. Känns som en väldigt fattig aktivering om man jämför med en mil i skogen med andra hundar, som tur är vet ju inte Goliat vad vi går miste om på grund av vädret.

Idag vågade jag som sagt återuppta apporteringsträningen. Idag tog jag min andra apportbock, den lite större, för jag hittade inte den jag köpt av Mona. Jag använde klicker och godis som vanligt, men idag höll han faktiskt i apportbocken själv! Jag ska försöka filma framsteget lite senare.
Jag vet knappt om man vågar kolla om han kan hålla den igen med risk för att han inte gör det och man blir besviken. "Ett steg fram, två steg bak."

Jag har inga planer för kvällen vilket känns lite småtråkigt. Jag får se vad man kan tänkas hitta på, imorgon vid tio över åtta kommer Mona och hämtar mig och Goliat för att åka till Habo på rallylydnadstävling så det blir nog inget galej för min del denna afton.

Jag tror att jag ska hänga framför teven, eventuellt pallra mig iväg till macken och köpa mig en liten påse godis.

2 kommentarer:

vickan sa...

Jag har ett kennelnamn jag har ett kennelnamn jag har ett kennelnamn!!! wohooo... fast inga hundar att para ;)

Cecilia sa...

Men snart har du ju tikar att para :) Åh, vad jag längtar efter små Ravenwaves-valpar!