tisdag, maj 19, 2009

70 saker man kan göra med ett gem

Idag har jag varit på ledarutveckling tillsammans med Katarina, Carolina och ett gäng andra människor. Till min stora glädje var min instruktör från freestylekursen där. Utbildningen var otroligt givande, även om det inte alls var vad jag hade väntat mig. Jag trodde att det skulle vara något hundrelaterat, men det handlade istället uteslutande om vad som utgör en bra ledare, hur man skapar en öppenhet i en studiegrupp och hur man lär känna varandra på ett bekvämt, lättsamt sätt. På det stora hela har jag haft en jättetrevlig och inspirerande kväll, ser fram emot nästa kurstillfälle!

Annars har jag och Goliat haft lite apporteringsövningar idag.
Myrsteg, men åt rätt håll är väl sammanfattningen.
Idag höll han apporten i ett stadigt grepp, han satt ned hela tiden och jag hann ta den innan han släppte. Underbart, en 5:a hade vi nog fått på tävling i det här stadiet.

Till om några veckor har jag tänkt satsa på en 10:a...

2 kommentarer:

Squarepants sa...

Saxat från bedömningsprotokoll av LK1: "Vid bedömning skall stor vikt fästas vid hur snabbt hunden
arbetar. hund som tjuvstartar, tappar föremålet före avlämnandet eller tuggar bör
inte ges högre betyg än 7. vid ihållande, kraftigt tuggande ges högst betyg 5." Så nog hade han fått en femma alltid! :-D

Cecilia sa...

Ja, hade man vågat hoppas på högre till och med? Jag får se hur träningen fortskrider, hoppas att han kan vara lika duktig imorgon på lydnadskursavslutningen, det hade ju inte varit fel!