lördag, maj 16, 2009

En bok, flera böcker?

Bokskogen i Molla
(Sveriges nordligaste naturliga bokskog)


Västsveriges största fall!
Tyvärr inte mycket vatten just denna dag


Zipper och Goliat rejsar på havreåkern i Ölanda

Det har varit en synnerligen hundig dag.
Efter att ha ägnat större delen av förmiddagen med våfflor, glassbåtar och hunduppvisningar på Orraholmens dag åkte jag, Fredrik, Hanna och Mattias iväg till bokskogen i Molla och även fallet vid Stensjön. Hundarna badade och mådde gott, Goliat simmade ut flera gånger och hämtade både kottar och pinnar. Nästa mål med sjöbaden måste bli att försöka få honom att våga hoppa i där han inte bottnar. Jag hoppas att Zipper kan ha bra inflytande på honom, Zipper räds nämligen inte för att plumsa i varsomhelst.

Efter ett litet besök i Ölanda hos Mattias föräldrar åkte vi hem till Nyvallers och tittade på eurovision. Kanske inte riktigt min grej, jag tyckte nog Estlands bidrag var bäst. Norges var också helt okej, även om han hade en väldigt distraherande storlek på sin mun..



Goliat poserar bland böckerna


2 kommentarer:

Sofia sa...

Du tar så fina bilder...som vanligt. Gillar "headern"!

Cecilia sa...

headern? näe, nu förstår jag inte alls faktiskt, haha!
Men tack så mycket för dom snälla orden om bilderna :)