lördag, december 19, 2009

Herrljungatripp och så lite snöbilder på det

Zipper i snön

Igår styrde jag kosan till Herrljunga för att träna med Daniel och Hanna.
Det var supermysigt minsann! Träningen gick jättebra, Goliat låg plats i snön mellan två okända, svarta hanhundar, han låg jättefint i säkert 4 minuter. Så nu behöver jag inte vara rädd att starta tävling i mars, han sätter och lägger sig mer än gärna i snön och är precis som vanligt. Mina fingrar däremot är inte som vanligt och jag fick tillslut låna Hannas vantar. Mina råkade jag så klart lyckas tappa i snön, sen ställde jag mig på dom och sen var dom ju (som ni nog förstår) ej användbara.



Zipper och Limbo väntar på matte medan hon assisterar i en liten budföring


Zipper i en fin liten high ten

Idag har jag och Goliat hunnit med en tur på Garnisonen i minus 10 grader minsann. Goliat är inte den som är den, men isklumpar under tassarna tycker han kanske inte är någon hit så han haltade lite till och från. Det blir till att ha lite fotvård här ikväll. Klippa bort allt hår mellan tårna så det inte kan fastna nånting.


Goliat på Garnisonen idag på morgonen

1 kommentar:

Henrik Hellemar sa...

Hej

Gött att platsliggningen sitter, men som jag sagt förut - med eran målmedvetenhet så behöver du inte vara orolig... :)
Visst är det underbart att vara hundägare nu när det är så här skönt ute ?!
Själv har jag haft en ganska hundfri dag - jag och en kompis var ute och fotograferade landskap och jag hade turen att få se, och fotografera, älgar som gjorde småälgar... :)



Henke :)