söndag, december 13, 2009

Den tredje advent

Snön från förra året.....


Goliat poserandes i Herrljunga, också från förra året....


Mattias stal min dator över helgen så det är därför det har varit tyst här på bloggen.
Han blåste igenom den och ut kom ett halvt berg hundhår. Så hädanefter ska jag inte ha datorn i soffan, har jag lovat.
Vi får se hur länge datorn håller denna gången, men den låter faktiskt lite mindre som en jet-motor och har inte stängt av sig sen rensningen. Jag har ändå sparat allting på den externa hårddisken och fått låna Mattias bärbara dator, utifall att.

I fredags var jag och Mattias på julbord på Gyllene Kärven i Herrljunga. Det var helt okej, förutom incidenten när Mattias råkade spilla en liter cola över mina fina gå-bort-kläder. Nästa gång ska jag ha på mig regnkläderna, både bekvämare och tåligare..

På lördagen träffade jag Boel och Elin på Garnisonen och tränade lite. Elin med pudeln Klara tränar för Elit-lydnad och Boel med Isa tränar Klass 2, men har redan tävlat flera gånger, så båda ekipagen har kommit en bra bit längre än vad jag och Goliat har. Dessutom upptäckte jag ganska snart att Goliat inte har tränat med störning på allt för länge- han blev trött på fem minuter och var väldigt disträ. Jag hade dessutom tagit på mig fel vantar och frös halvt ihjäl om händerna (Varför är det så kallt? Vi bor ju i SVERIGE för sjutton?)
Men jag hoppas på flera träningstillfällen. Störningsträning är ju jätteviktigt!

Jag hann också både handla och slå in lite juleklappar samt skriva totalt värdelösa julklappsrim.
Ett exempel:
........
Men när du nu har den här under kilten
så kan du ändå känna dej som en Paris .... Hilten?

Goliat hälsar God Jul till alla sina 6 valpar!
Här springer han på Garnisonen, där valparna blev till.
Det är ju därför dom har militärnamn,
om ni inte visste det :)

På lördagkvällen såg jag filmen New Moon på bio. Jag måste ha någon hormonell rubbning för tillfället, jag grät så mycket att jag inte ens åt mitt lösgodis.

2 kommentarer:

Sofia sa...

men karlar....pinsamt

Cecilia sa...

Ja, och då har jag ändå utelämnat detaljen att det stora samtalsämnet under kvällen var elsladdar... :S