torsdag, december 17, 2009

Hej, jag är bitter.

Ja, det är kallt idag. Så det biter i kinderna, ansiktet stelnar och man dreglar utan att märka det, snoret rinner, ögonen rinner men man kan inte förmå sig att blinka, det känns som att man har en klänypa i nacken.

Så går man där, i godan ro, oskyldig som en brud, med sin lilla hund, på en förnöjsam liten eftermiddagspromenad.
Helt plötsligt hör man en skolpojke skrika "HALLÅ RUDOLF!!!!" efter en och det enormt stora gänget om fyra små hantlangare fnittrar förtjust där dom går bredvid honom. Den där.

Blir man glad då frågar jag mig?

Jag kan väl inte rå för att min näsa blir röd när det är kallt!?
Jag hade lust att snömula den lilla skitungen och säga både det ena och det andra (det handlade bland annat om hans utseende, hans framtida flickvänner- eller snarare brist på såna- och hans mamma). Han var säkert minst 13 år, då är det lagligt att kasta sig över honom och snömula honom väl?

Men jag är vuxen nu. Så jag sa inte ett pip!
Istället gick jag och gnisslade tänder hela vägen hem och efter att ha funderat en stund gick jag och köpte mej en påse ostbågar som jag tänker mula i mig ikväll.
Han gav mig verkligen en anledning att frossa på en torsdag.

Det var min dag det, i tre små blogg-inlägg.
Hur har eran dag varit?

6 kommentarer:

Fatima sa...

Jag tycker det var starkt av dig att låta snorungen löpa!!
.. men visst hade han förtjänat en rejäl omgång :(

Grattis till ditt fina protokoll och diplom!! Jag har inte skaffat ramen ännu, men jag kommer nog göra som du *L*

Varma kramar i denna kyliga tid,
en mycket nöjd Fatima - ägare till duktiga Siri :)

Cecilia sa...

Han var förmodligen inte mer än tio ;) Så det hade varit fel så fel att ge sej på den stackarn, haha.

Ja, här har ramats in vill jag lova! Jag är så stolt över våra hundar :)
Till våren blir det öppen klass!
Kram

vickan sa...

om jag hade varit med hade vi kunnat slå ner honom tillsammans :) Det hade suttit fint!!! Fy va lyxigt med Diplom föresten... jag fick bara ett sketet protokoll ;)

Cecilia sa...

Ja, du och Pizzan får komma hit och gå ett öppen klass när jag och fatima ska gå, så ni också kan få ett så fint diplom när ni klarar erat öppen klass spår istället :D det är ju häftigare att sätta upp ett sånt på väggen ju!

Susanne o Collin sa...

Grattis till ert fina diplom. Visst blir man galen på uppkäftiga snorvalpar. Såg just på nyheterna att en herre tröttnat och klappat till en terroriserande unge och nu står han åtalad. Att ungen kallat honom gubbjävel och förstört på hans minigolfbana är det ingen som pratar om ???? Ibland undrar man. Men nu vill jag önska dig och Goliat en God Jul med vila, god mat o dryck och kanske några julklappar skulle va kul??
Kram Susanne

Sofia sa...

en liten snorunge var det minsann...antagligen har han ett stort kompex før nåt så jag tycker allt lite synd om honom med. Hursomhelst så ær ju jag ændå en trogen medlem i Rudolf-klubben och jag tycker att jag ær fin och lite julig nu faktiskt=)