fredag, december 25, 2009

Julen förr och nu...

Tänk vad annorlunda saker var när man var barn.
Då var juldagen den bästa på året. Det var då man vaknade klockan fem på morgonen för att leka med alla roliga saker man fått dagen innan. Själva julafton var ju bara en enda lång, plågsam väntan men juldagen... Ja, den var speciell.

Nu är man vuxen och juldagen är väl precis som vilken annan dag som helst. Man är skapligt rund om magen efter all mat och godis man tryckt i sig och har en del nya prylar som man inte riktigt vet var man ska göra av men annars är det väl inga nyheter i livet.

Gårdagen spenderade vi först med Mattias släktingar och sedan var vi en sväng i Främmestad där hela min familj höll låda med klappar och godis. Det var mysigt, om än lite kort då Mattias fick larm och var tvungen att åka iväg. Så vid 21-tiden, julaftonskvällen år 2009, stod jag och glodde i mina finkläder vid en panna i Annelund. Det ni.

Idag har Goliat varit med på Mattias jobb hela dagen och är nu mer eller mindre medvetslöst avdäckad i sin bur. Han sover nog gott resten av kvällen, själv ska jag försöka plugga lite och sen blir det nog lite filmtittande...

God jul på er!

3 kommentarer:

Unknown sa...

Ni får ta ett längre stopp nästa gång ni kommer förbi. :)

vickan sa...

hehe ja själv har ja jobbat hela helgen.... Livet är annorlunda när man är vuxen, usch.. vi böjar bli riktigt seriöst gamla nu ;)

Cecilia sa...

Mikael: Ja, det blir nog längre bara Mattias går av jouren :) Här larmar det precis hela tiden, stackarn har varit uppe tre gånger inatt.

Vickan: Ja, men när man närmar sej 25 är det ju så antar jag :S ... Men nästa jul ska jag baske mej inte flänga runt utan vara på ett och sama ställe iaf!