tisdag, december 08, 2009

Loke-promenad

Jag och Goliat träffade Kathi och Loke idag igen för en gemensam morgonpromenad. Vi mötte säkert 10 hundar sammanlagt och jag fick möjlighet att ge en massa tips till Kathi om hur hon skulle träna, vilket ju var otroligt roligt! Jag fick en liten kick av det, jag vill så gärna utbilda mig till instruktör och nu har jag någon att öva på. Så tack för det Kathi! Nästa gång vi ses kommer jag förmodligen ha planerat en massa sitt-stanna-övningar, nej-övningar och en hel del kontakt-övningar! Ser fram emot detta, som en liten mini-kurs!

Jag och Goliat körde ett lydnadspass på innergården nu på eftermiddagen, ställandet under inkallning har börjat fungera så där alltså, Goliat är nog i en testfas i inlärningsprocessen. Vi fokuserade en del på fritt följ med extern belöning och en massa vanliga inkallningar med belöning bakåt istället för att få upp farten igen. Då kom en klasskompis förbi som bor i huset bredvid mitt och jag passade på att lägga Goliat plats medan jag pratade med henne. Jag vet inte hur långt samtalet blev, men på ett avstånd av 20 meter och säkerligen 4-5 minuter gjorde i alla fall mig mäkta stolt över min duktiga hund! (Det är klart en bidragande faktor när personen man pratar med blir så imponerad. Om jag pratat med någon som tävlar i elit-lydnad hade jag förmodligen inte slagit mig lika hårt på bröstet... hehe).

Annars har jag en mattetenta på lördag som jag just har börjat plugga till. Det är en omtenta, förra försöket fick jag nåt fel här och där, så nu ska jag verkligen ge mej den på att få godkänt!
Åter till böckerna.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Tack själv för idag;)) Ser verkligen fram emot mini-kursen. Vi lär oss massor!!
Kram Kathi

Henrik Hellemar sa...

Självklart så tar vi en minikooikerträff nån gång - efter jul kanske ? Innan kanske blir lite väl bökigt att hinna med ?

Hur som helst - har du kollat in Moonhavens hemsida ? Fler kooikerträffar på gång ! :)

Grattis till katetern - ja, isättandet alltså ! Och som vi säger på jobbet - mera sprit åt folket !


Henke :)