onsdag, december 09, 2009

Vojne vojne!





Mattes lilla sjukling....















Igår dog min dator. Den har under en längre tid haft en tendens att stänga av sig efter några timmars användning. Detta har ju varit helt okej, då det bara varit att starta den igen. Igår lät den "maaauuuuuuuuuuu" och slockande. Den var död som en mumie. Jag fick lite lätt panik och bankade lite på den, och så hoppade den igång igen. Lite "defibrillering" fast i form av fysiskt våld. Men så efter bara några minuter så sa den precis samma ljud fast denna gången sken det liksom upp som en mindre explosion under tangetbordet och sen var den död, på riktigt. Nu fungerar den i ungefär tio minuter, tills den blir för varm.
Vojne nummer två är att Goliat förmodligen har ätit något dåligt under gårdagen, för idag på morgonpromenaden var han jättekass i magen och har inte alls varit sitt pigga, glada jag sen dess. Jag har bara gått lugna skogspromenader med honom och han har varit allmänt slö och inte alls som vanligt, så resten av kvällen ska vi bara stanna inne och ingen mat kommer han få heller.

Vojne nummer tre är att jag, efter att gått igenom gårdagens skörd av bilder, kommit fram till att gräsmattan utanför mitt hus är otroligt grön. Ska den inte vara vit vid det här laget? Julstämningen är inte på topp, om man säger så.

Välkomna till min och Goliats privata appellplan!
Med som sagt, lite väl grönt gräs va?

7 kommentarer:

Sofia sa...

Krya på dig Golle pålle=) Trist med datorn...jag tycker inte att du har haft den så länge men nuförtiden görs ju inget för att hålla tyvärr. Min laptop är i princip skrot med så jag använder Öyvinds som glappar på space-tangenten...jah så är livet.

Mona & Lexy sa...

Fy vad tråkigt! såna ska bara fungera, precis som bilar.
Men Goliat hoppas vi kryar på sig fort, fort!
Tröstkram!

Mona & Lexy sa...

Fy vad tråkigt! såna ska bara fungera, precis som bilar.
Men Goliat hoppas vi kryar på sig fort, fort!
Tröstkram!

Mona sa...

Varför blir det så knäppt? Tangenterna borde väl sitta där de brukar?

Cecilia sa...

Sofia: Ja, men jag har haft datorn i 2 år och använt den varje dag så helt förvånad är jag inte.. Mattias säger att bärbara brukar ha en livslängd på ungefär 3 år och han påstår att det är allt hundhår som har förstört den ^^
Mona: Du råkade nog bara dubbelklicka! Goliat blir nog bra snart igen, han har inte haft diarré sen morgonpromenaden så jag är inte orolig alls faktiskt :)

Anonym sa...

Tjena! Vad sägs om lite lydnadsträning imorgon eller på lördag?

Anonym sa...

Cecilia håll ut! Det ska visst bli lite minusgrader och sol framåt helgen.

Hoppas Goliat är helt bra i magen nu.

Promenad lördag morgon? Eller har du fullt upp med annat?

/Kathi