torsdag, december 10, 2009

Powerwalking och shopping

Istället för att shoppa julklappar- som man borde- så har jag istället ägnat någon timme av min eftermiddag till att shoppa julbordsskor, till mig själv! Imorgon ska nämligen jag och Mattias på hans årliga julbord med jobbet. Det är ett sånt där seriöst julbord ni vet, med högklackat och klänning, uppsatt hår och örhängen och hela den biten. Men jag är lite trött på mina finskor, så jag inhandlade faktiskt dom här raringarna:


Innan jag shoppade upp alla mina pengar gick jag och Goliat en rask promenad på 1 timme. Powerwalking! tänkte jag och knatade iväg i rask takt. Tyvärr är det inte så effektivt att powerwalka när man har en hund som vill stanna och nosa på varenda fläck längs med vägen. När tålamodet tog slut och tröttheten i benen tog över blev det en vanlig långsam promenad med en del lydnadsträning med pip-belöning. Det gick jättebra, ställandet kommer nog ordna sig, bara han tar sig ut ur den här lilla testperioden.
Den går ut på att försöka trava in på inkallningen, stanna för segt, sätta sej när jag säger till honom att stå-stanna eller den gamla klassikern- tjuvstarta. Han har nog provat alla varianter, men jag står på mig och han kommer nog tillslut att inse vilket som lönar sig och inte.
Tålamod, tålamod, tålamod!

4 kommentarer:

Mona sa...

Attans snygga dojor!
Jag får väl hålla tillgodo med de gamla och hålfotsinläggen

Mona sa...

Attans snygga dojor!
Jag får väl hålla tillgodo med de gamla och hålfotsinläggen

Anonym sa...

Lycka till med tentan imorgon!
Kram Kathi

mirja sa...

nice shoes! :)
Kommer ju passa bra till julbordet:)

pussa goli från mig!