måndag, december 28, 2009

The botten is nådd.

Måndag, Ölanda soldattorp, kvällskvisten, nattsvart ute.

Förmiddagen spenderades tillsammans med Mattias brorssöner. Vi byggde en gigantisk snögubbe (som Goliat försökte skrämma från gården när han kom hem från jobbet), en snöenhörning och en mysig snölykta. Goliat har varit en elhund idag med och har jobbat 7-13, så han är sådär härligt utmattad som han bara blir när han är med på jobbet en dag.

Annars sitter jag med näsan i böckerna precis hela dagarna, med lite pauser då jag skördar mina grödor på "Farmville" och läser folks bloggar (men folk bloggar dåligt nu under julhelgen, är det bara jag som inte har något liv här i världen?).

Jag säger bara en sak: Jag längtar nästan tills tentan är skriven och jag inte behöver knöka in mer information i min stackars överarbetade skalle. Jag menar, ärligt talat, vem orkar komma ihåg att TNF är en cytokin som aktiverar makrofager till cellförstörelse när man har reumatism? Vem orkar komma ihåg att man kan få anemi om man får njursvikt för att de erytrocyt-producerande cellerna minskar i antal? Att det finns både epidural, subarachnoidal och Subdural hjärnblödning och jag måste veta om de är arteriella eller venösa och makro och mikro och hejsan och hojsan. Jag tror att jag snart får en hjärnblödning av all information som jag mosar in i skallen.

Vad HUNGRIG man blir av att plugga också!! Jag äter precis hela tiden. På tal om det är jag hungrig igen. Måste gå ner och äta nånting. Hej och hå.

2 kommentarer:

Anonym sa...

hehe låter som du har bra koll på läget! :D Lycka till fortsättningsvis och Gott Nytt År! //Elin & pudelusen

Anonym sa...

Hej

Men... Det du lär dig är ju i alla fall verkliga saker... Tänk på m,ig då, som håller på och kollar pH-värde, gör siktanalyser och kollar fukt- och glödgningsförlust på sand - hur stor nytta av det har jag i verkligeheten då ? Tänk om jag skulle bli arbetslös och skriva ett CV - jag är en jävel på pH-värdet på retursand... Det kan man säkert få många job på den meriten...

Sen är jag glad över att du har lika lite liv som jag, för då har ju jag nåt roligt att läsa... :)

Du kör väl med klicker på Goliat ? Hur tycker du att det är ? Har du några tips och trix att dela med dig av ? Jag har precis skaffat en till Alice...


Henke :)