lördag, december 26, 2009

Kamera-lös

Jag, mitt dum-huvud, glömde i allt julestök en hel påse julklappar och min kära, älskade kamera hemma hos min bror i Främmestad. Så nu kommer det inte bli några kort här på bloggen förrän min raring är hemkommen.. Dagarna går här i Ölanda, Goliat är med Mattias på jobbet och jag sitter med näsan i böckerna och försöker att få någonting att fastna. Vad som helst, bara det känns som att man fått något gjort innan tentan den 8 januari..

Börjar bli mer och mer längtansfull till vår helgtripp till Dublin. Nu när jag bokat hotell känns det genast mer "verkligt" och jag sitter och spanar på lämpliga turistmål. Håller tummarna för att vi får riktigt vinterväder (dock ej under flygresan så klart) så att det inte är sådär regnigt och Irlands-kallt. Men vi får se. Jag ska i alla fall investera i en låtsaspälsmössa så jag kan strutta runt på Dublins gator och se ut som en riktig viking.

Jag har kanske fått tag på en dagmatte till Goliat! Vi får se hur det löser sig med jobb för hennes del, men jag håller tummarna för att det blir lämpliga arbetstider osv.. Återkommer om detta.

Goliat är för övrigt en lysande elverks-hund. Han åker bak i bilen och hoppar glatt med Mattias in i dom stora, läskiga lokalerna. Otroligt bra miljöträning med alla höga ljud, gallertrappor och konstiga material att gå på.
Dessutom vaktar han området när han inte får gå med in (vissa delar av vattenverket är ju kanske inte så lämpliga att ta med en hårig hund in på) och i natt hade han visst skrämt slag på en stackars snö-skottande gubbe. Goliat hade tydligen varit så övertygande att gubben trodde att det var en "Securitas-hund" och bad så mycket om ursäkt att han hade svansat in där på eget bevåg. Gubben stod så snällt uppstakad mot väggen och Goliat skällde och skällde tills Mattias kom ut..

6 kommentarer:

Henrik Hellemar sa...

Hej och God Fortsättning !


Att glömma en hel säck med presenter är väl helt okej, men att glömma kameran... Ja, där går väl nästan gränsen mellan vårdgivare och vårdtagare på ett demensboende... ;) Huga, sicken otäck tanke...


Så Goliat är en så duktig vakthund ? Jag har faktiskt börjat märka de tendenserna på Alice också de senaste dagarna... Ända fram tills för några dagar sedan så har hon älskat at bli klappad av precis allt och alla, men sen några dagar tillbaks så märks det tydligt att hon förändrats - hon spänner hela kroppen när okänt folk kommer nära, skäller och morrar och jag måste liksom tillåta det okända folket att låta klappa henne innan hon övertygas... Men det har jag inget emot - jag har aldrig gillat när okänt folk bara flyger fram och tror att allt som sitter i andra ändan av kopplet är allmän egendom...

Nä, nu är det dags för frukost... Sen bär det av till Hornborgasjön för lite fågelskådning och jag hoppas få se Havsörnar idag...


Henke :)

Mirja sa...

Vad synd att glömma så mycket och kameran dessutom!

Om du letar efter en pälsmössa ska du gå till Indiska,där fanns det en som kostade 149 kr tror jag,den är säkert på rean nu och den är inte speciellt stor,så man ser inte ut som om man har en hel björn på huvet!litet tips om de finns kvar.
Vad roligt att hotellet är bokat!

Många julekramar!

Unknown sa...

Ska se till att ta massa lustiga kort nu när jag har chansen. hehehe

Mona sa...

Vilken bra miljöträning!
Tror du Mattias kan tänkas ta emot en till?

Cecilia sa...

Hihi, jadu Mona, hur skulle det vara med två lika fega hundar på en och samma ställe? ;) Men däremot slår jag ett slag för miljökurs! Det hade vi på min förra klubb och då åkte vi runt till olika miljöer, t.ex. tågstationer, stora lager osv, och tränade att hundarna skulle gå i trappor och en del lydnadsträning även där det fanns höga ljud. Det hade varit nåt det!

lillasyster sa...

hahahaha.. stackars gubben! :D