måndag, december 07, 2009

"Hej, jag heter Cecilia och jag är shichshitirskistidint!"

Jaha. Så var examinationen överstökad! Vi var fyra i gruppen från början men det var bara två som kom, så jag och Elin (min kompanjon) fick till uppgift att sätta en kateter. Det var nervöst men gick ändå förvånansvärt smidigt och vi fick finfina betyg på vårat bemötande och aseptik (vi bytte handskar och spritade händerna 15 gånger var för att vi var livrädda att underkänna oss pga dålig hygien).

Det känns alltid så skönt när man har fått ett moment i utbildningen gjort. Nu fick jag genast mer energi till övriga studier när man har klarat ett såntdär moment som man tidigare har fått lite magont av att tänka på. Vi har också fått reda på när vi ska ha praktik, så nu känns det verkligen som att jag är på gång här!

Jag och Goliat ska bege oss ut i skogen nu och träna spårapportsmarkeringar och så tränar vi nog lite rutan utanför huset när vi kommer hem igen. Lite som vanligt kanske? Det är liksom inga nya moment just nu, det är verkligen rutan som ligger på prio ett.

1 kommentar:

Mona sa...

Vi får gratulera, Leif och jag.
Nu känner vi oss lite lugnare ifall vi råkar ut för dig.