onsdag, december 16, 2009

SNÖ!

Decembermys

Underbart att snön äntligen har kommit till oss i Skövde också!
Julstämningen är på topp!
Goliat ägnade första halvan av morgonpromenaden till att springa runt i en åtta i ren glädjeyra. Skönt med en hund som motionerar sig själv.

Annars har jag varit helt omotiverat, galet arg idag.
Det ringde på dörren och jag var helt övertygad att det var Jehovas Vittnen eller något ännu otäckare, Goliat skällde som besatt och jag öppnade till slut (efter två knackningar och en ringning på ringklockan). Utanför stod mina grannar som "bara ville säga att jag glömt nycklarna i dörren". Jag som sprungit runt som en yr höna och både tagit på mig mössa för att slippa visa mitt anskrämliga hår (som förmodligen hade framkallat mardrömmar) och städat upp i hallen. Snälla grannar man har.

Imorgon ska jag ta foton på Goliat när han rullar i snön.
Kika in då med vetja!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hi hi, ser framför mig hur du och Goliat rusar runt i panik, och du får på dig en mössa också:)) "skratt"!
Ser fram emot nästa promenad, när det nu kan bli.
God Jul!

Kram Kathi

Sofia sa...

Du vad trevligt det ser ut hemma hos dig...gillar din adventsljusstake. Frodo ær førvrigt vældigt lycklig hær dær han kan springa runt i snøn och jag slipper oroa mig fr vilt eftersom det typ inte finns rådjur å sånt hær. En och anna ren finns det ju såklart men inte hær i området...=)