torsdag, december 17, 2009

Viltspårsprotokoll och diplom

Jag erkänner, det är jättelöjligt.
Men jag tänker sätta upp det här på väggen ändå!!

Som jag väntat och idag damp det ned i brevinkastet! Det är ju precis snart en månad sen vi gick spåret, så man har ju varit nyfiken på vad hans kommentarer skulle bli. Han var en man av få ord och verkade inte speciellt imponerad av våra sällskapshundar och budgetvarianter på vildmarksbyxor. Men jag måste ändå säga att han verkade ha tyckt Goliat var ganska duktig ändå?

Provförlopp:
Hunden tog sig an spåret 11:55 och klarade str1, str2 och v2 utan tvekan. I början av str3 fick han viltkänning och lämnade spåret men återfördes och fortsatte på det utlagda spåret. Resten av str3, v3, str4 med bloduppehåll, v4 och str5 klarades utmärkt. Viltdelen markerades tydligt kl 12:17. Hunden arbetade energiskt och självständigt med små slag mitt över spåret. Tempot var lämpligt och hunden var lätt att följa.

Spårförmåga: Utmärkt
Tempo: Lämpligt
Självständighet: Ej hjälpt vid tapp



Goliat hjälpte mig att ta in kottar till vår fina ljusstake!
Nu får vi se till så att dom inte börjar brinna bara...

4 kommentarer:

Squarepants sa...

Oj vilket fint diplom! :-)

Cecilia sa...

Ja, det är det finaste diplomet jag har sett faktiskt :) Men det kostade tjugo kronor, så gratis var det ju knappast!

Sofia sa...

åh så fint man blir ju lite mammigt stolt øver dig...inte vet jag varfør min lite sådær smårørd=) Tycker att du och Goliat jobbar på bra...ni ær mina hjæltar....snyft...PMS...njauææææææh. Nejdå nu ska inte førstøra min uppriktiga beundran av er med sentimentalt dravel. "En-hård-dunk-i-ryggen-och-lite-kli-i-skrevet-på-jægarbrallorna" ønskar jag dig! Kram

Mona sa...

Tjusigt värre faktiskt. Platsar på din prishylla!