söndag, december 06, 2009

Andra advent....

.... var snabbt överstökat och infirades med något så ojuligt som varm nyponsoppa, vaniljglass och mandelbiskvier. Vad hände med pepparkakorna, glöggen och lussebullarna? Vi får ta det nästa helg. Om ett par timmar befinner jag mig i skolan för min andra examination i sim-labbet för denna terminen. Idag ska jag filmas när jag sätter en sond eller en kateter. Jag har inga förhoppningar om att det ska bli ett roligt moment att genomlida i utbildningen, men man får väl försöka tänka att det ju faktiskt är bättre att man övar på plast än på riktiga människor.
(Om det är någon som är intresserad av att agera försöksperson är det ju självklart fritt fram att anmäla sig...). Kvävningsrisken är det jag oroar mig mest för. Ja, att jag ska kvävas för att jag glömmer att andas alltså. Tur att dom har en defibrillator och att armén med lärare som övervakar examinationen alla är utbildade och jobbar på sjukhuset. Så dom kan rädda mig om jag skulle få hjärtstopp.


Goliat får assistans med tandborstningen...

3 kommentarer:

Sofia sa...

Du kan få öva på att sticka mig och sätta infarter eller vad det heter men kateter...det hoppar jag över

Cecilia sa...

Ja, men pvk är inte så himla skojsigt det heller vill jag lova. Men snällt att du ställer upp! Tar med mej nål vid nästa fika? ;)

Sofia sa...

ja...gör det!!! Ser redan framemot nästa fika...moahahahahah