söndag, april 05, 2009

Vi hittade ett blåsippshav!
(Scillahav efter rättning)



Siri är en riktig raring


Jag och Fatima tog Våmb-rundan idag över lunchen.
Det var härligt, men kallt om händerna. Man har liksom ställt in sej på att det skulle vara 23 grader varmt. Och så möttes man av snålblåst och grå himmel.. Hoppas att det klarnar upp lite till eftermiddagen.
Gammeltanten Vicky var så klart också med, trots att vi var ute och gick i 1,5 timme. Vilken kruttant hon är! Det är så härligt att se.
Fatima påpekade att jag ger godis vid inkallning och sedan låter honom springa iväg på en gång. Jag ska verkligen försöka ta tag i det, jag har tänkt på det länge men har aldrig riktigt skärpt till mig ändå. Man är väl bekväm antar jag. Men nu ska jag minsann införa frikommando. Från och med nu.



Nu på eftermiddagen tränade jag och Goliat lite apport.
Tyvärr är inte min excellenta kamera-vän Mirja hemma, så jag fick klara mig själv.
Resultat blev som synes inte helt lyckat. Men man kan tydligt se att hans grepp om apportbocken har blivit mycket fastare, och han sitter numera ner när han tar den, vilket också är jättebra! Ska se hur jag kommer vidare från detta steg.
Tanken är väl att han ska hålla den när jag släpper också, men jag har ingen tydlig bild av hur detta ska uppnås.... Får spåna lite på det.





Dagens händelse:

Jag är tacksam att det inte hamnade på MIN näsa...

7 kommentarer:

Olive Tree sa...

Hi, it's a very great blog!
I could tell how much efforts you've taken on it.
Keep doing!

Cecilia sa...

Thank you so much! It's really great to see that so many people have found it.
It's to bad it's in swedish :)

Veronica sa...

det där är väl inte blåsippor utan scilla? ;) men vackra är de iallafall

Cecilia sa...

Haha, vilken koll man har! Jag måste genast ändra texten så folk inte tror att man är helt korkad ;)

mirja sa...

haha,fågelbajset var verkligen kul!såå synd att jag inte var med och bevittnade det,kan tänka mig hans förvåning ;)

snygg du ä i videon också,men det vet du ju redan:)

Sofia sa...

mohahaha fågelbajs.

Sofia sa...

Tänkte jag skulle dela med nig av min botaniska kunskap. Jag tog därför kort på några blåsippor idag...de finns på bloggen=)