fredag, april 03, 2009

Hundig dag.

Någon är trött...


Startade dagen med en promenad på 30 minuter.
Sen gick jag till skolan, träffade min grupp inför Vårdinformatik, gick och hade körlektion och så hem igen. (Jag har förresten fått tid för halkkörningen!)

Sen gick jag ut med Goliat för det var så otroligt fint väder. Tänkte först att det skulle bli en kort runda med lite mys på nån gräsplätt för att spara på krutet till eftermiddagens träningspass. Men så träffade jag en dam med tre små tikar som Goliat fick springa och leka med och vi tog följe "en bit". Resulterade i över en timmes promenad med vild lek.

Efter att ha vilat upp oss i cirka fyrtio minuter (Goliat vilade, jag torkade blodpudding i ugnen) gick jag och Goliat tillbaka till skolan och tog en kaffe och vad som verkade vara förra-veckans-wienerbröd tillsammans med Josefi. Efter att ha suttit och fikat i cirka en timme med en massa folk som gick förbi (Goliat var jättespänd, jag måste nog komma igång med lite miljöträning igen tror jag) gick vi till Fatima och åkte till hundklubben. Tränade lite agility och lydnad (la bland annat plats med två tjejer som tränade agility där och Goliat låg kvar - om än lite spänd- hela tiden !)

Jag vet inte om vi har åstadkommit något revolutionerande idag, men jag har i alla fall en himla nöjd hund och två stackars ben som värker(TACK för skjutsen hem Fatima!).

Det är härligt när man känner att man har tagit tillvara på en fin dag- vi har varit ute i nästan 6 timmar i strålande sol. Jag signade även upp mig på att följa med på orientering om fyra veckor, så jag tänkte att jag skulle ta tag i löpträningen nu, det lär behövas... Om jag dessutom ska börja träna agility måste jag nog röra på mina stackars motsträviga lemmar mer än vad jag gör nu.
Man skulle väl kunna skylla på att man är av det mer explosiva släktet. Men tyvärr är nog sanningen att jag helt enkelt har fruktansvärt dålig kondition. Men det ska det bli ändring på!

Inga kommentarer: