onsdag, april 15, 2009

Tävlingslydnadskurs i solsken

Kom precis hem från lydnadskursen.
Goliat var verkligen skitduktig idag!
Läggandet sitter, hoppet sitter, högersvängarna börjar lossna mer och mer, ställandet är helt okej, platsläggandet går fint. Det enda vi inte har alls är apporten.
Så idag började vi med "fjärrbelöning" eller vad ska man kalla det.... lägga leksaken en bit bort, gå ifrån den och köra ett moment och sen säga varsågod och så får han springa och hämta leksaken och så leker vi. Målet är att kunna jobba upp förväntan på leksaken och därmed orken att fortsätta med lydnadsmomenten.
Matte med lite lagom flötig lugg och Goliat med snusläpp
Tjusiga värre..


Om tre veckor går anmälan för lydnadstävlingen i Hjo den 7 juni ut. Så då ska man bestämma sig om man ska våga starta eller inte... Huvaligen. Vi får se. Vi ska komma igång med kommendering nu till nästa kurstillfälle.

Det känns konstigt att vara tillbaka i Skövde igen. Det är rätt ensamt, nu när man har umgåtts med folk hela tiden hemma. Även hemma i mammas hus finns det ju alltid folk och nu sitter man här, ensam i lägenheten igen. Tur att internet finns säger jag bara..
Men det är inte länge kvar nu tills jag får komma hem igen. Då ska vi till Motala på inofficiell utställning!
Jag har även lovat Mona att anmäla mig till rallylydnadstävlingen i Habo den 9 maj. Jag ska nämligen gå med henne som hjälpreda på kursen på Billingen dom resterande gångerna, så då hinner jag ju lära mig reglerna tills dess.
Veckorna som ligger framför känns riktigt skojiga faktiskt. Mycket hundaktiviteter minsann :) Men det gillar jag. Det är ju det som livet går ut på.

Inga kommentarer: