söndag, april 12, 2009

Underbart väder och bad vid sjön



Idag har jag, Sofia, Aron, Frodo och Goliat varit ute och flängt hela dagen.
Vi träffades vid halv tio imorse och gick en promenad längs Karlforsvägen. Hälsade på hemma hos min kusin Hasse en sväng. Hans rottweiler-tik har nämligen fått sex små söta valpar som vi bara var tvungna att gosa lite med.
Vi fortsatte promenaden ner till Pers föräldrars hus och deras stora gärde utanför där hundarna fick springa lösa tillsammans för första gången denna helg.
Det gick faktiskt kanonbra. Dom var lite spända, men drog t.o.m några rejs tillsammans.
Hem och fika tillsammans med Per i Sofias trädgård.
Sen tränade vi lite lydnad på gräsmattan. Jag och Goliat repeterade både läggande och ställande, båda gick mycket bra. Lite fotgående hann vi också med, men det var inte riktigt lika skoj tyckte han väl. Jag busade lite med kampleksaken och sen fick det vara bra.

Så tog vi lite lunch och sen åkte vi med bilen upp till sjön för att dom skulle få bada lite.
Det var IS på sjön fortfarande såg vi när vi kom fram till badplatsen!
Tyvärr var det folk vid det första stället vi åkte, så vi for vidare till en lite mindre populär strand och släppte dom.

Jag blev så förvånad när Goliat rusade direkt ut i vattnet och började simma!
Han hämtade leksaker, sprang runt och plaskade och hade skitkul!
Frodo var väl lite mer av en badkruka och stannade vid strandkanten, men var lös hela tiden och Sofia var riktigt nöjd med hur inkallningen fungerade.

Ja, hela dagen har varit underbar och vi är helnöjda.
Jag tror tyvärr jag har bränt min näsa i solen- men det är ju obligatoriskt för mig att göra det varje år tydligen.
Så här röd i ansiktet var jag efter dagen i solen

1 kommentar:

Sofia sa...

Ville bra säga att: det går ett rykte här på stan, oh oh, och då gäller det att sticka snabbt som en iller annars kan man drabbas av tjejbacillet...hmm.hmmm hmmm o de e döden för varje kis...jah