lördag, april 04, 2009

Tävlingskurs, del 2.

Tanken var att ta kort på haren som springer i bakgrunden....



Sandra och Cliff tränar apport


Anna-Lena och hennes Asta gottar sig i solen


Isco har skoj!


Ett litet vårtecken utanför mitt hus



Jag och Goliat kom precis hem efter andra kurstillfället i vår tävlingslydnadskurs som vi går.
Vi har haft en helt underbar dag!
Träningen gick förvånansvärt bra med tanke på hur aktiv Goliat var igår (han brukar ju kunna vara lite "eftertrött" somliga dagar) men överlag var hundarna ganska medtagna av värmen och det blev mycket genomgångar och ganska mycket fika.
Saker som jag och Goliat ska träna på till nästa gång är apporteringen, högersvängarna och så lite sitt efter platsliggningen. Nötandet har börjat, jag får försöka undvika att träna för länge på samma sak så att han tycker att det är tråkigt.


Asta vet verkligen hur man gör under fikapausen.


Nu ska jag äta lite lunch och sen sätta mig med lite skolgrejer.
Funderade ett tag på att ta med mej böckerna ut i solen, men jag känner att jag inte vågar riskera att bränna ansiktet, så jag stannar nog inne..

Idag hämtar Victoria och Per sin nya lilla sötvalp! Ska bli så skoj att få träffa valpen när jag åker hem på torsdag. En liten papillontik blev det i alla fall, som utökning av avelsmaterialet till hennes kennel. Det ska bli spännande att se om det nya lilla yrvädret kommer att bli lika pigg på agility som moster Fly är.

(Mona, vi saknade dej idag!)
Superfin bild på Sandra och hennes fina flat-hane..



Så här cool var jag idag, med brillor och väst och halsduk.
Helt i stil med det senaste modet.


4 kommentarer:

Sofia sa...

Fina bilder hörru! Ska själv iväg på kurs fast det känns lite pinsamt för vi har inte direkt gjort några stora framsteg...eller joh...fotgåendet gick kanon tills jag började öva svängar o råkade kliva på Frodos svans...ajjabajja...

Cecilia sa...

Haha, ja, det är alltid lika lyckat när man trampar på hunden ;)
Vi körde ställande, läggande, apport och platsliggning idag. Goliat var jätteduktig på allt utom apporteringen, så det ska vi jobba vidare med nu! Jag tror faktiskt tränaren nästan blev lite förvånad när hon såg Goliats snabba läggande, tihi!

Mirja sa...

har du tagit bilderna med din kamera?:)de var jättebra iaf..speciellt den på haren;) och goli i bilen,saknar det där ansiktet:)

jag tyckte det var roligt med coco i början,men valpar är ju asjobbiga!men det är bara nåra timmar kvar tills jag slipper det ansvaret hehe ;)

kraam på dig gullet!

vickan sa...

å västen, haha! :)