torsdag, april 30, 2009

Lite agility

Ja, idag hämtade Mona mig, Goliat och Mirja och så for vi iväg till klubben tillsammans.
Efter en promenad släpade vi fram lite hinder och hoppade runt lite. Efter inte alltför många skutt var jag jättetrött på grund av min förkylning och Goliat var också trött på grund av värmen.
Jag är i alla fall jättenöjd med Goliat, han var duktig på kontaktfälten idag och sprang på fint trots att han var lite seg. Slalomen är inte färdig på långa vägar. Att han inte förstod att han skulle hoppa genom däcket var ju också intressant, hmmmm... ("Däcket, däcket! Däcket! KÖR! Däcket! Braaaaa")

När vi satt där i godan ro och hundarna hade somnat på sina filtar kom helt plötsligt en lös liten terrier runt knuten. Både Goliat och Lexy blev totalt rabiata, hunden siktade in sig på att gå fram till Goliat så jag försökte, efter att ha försökt dra bort Goliat mota bort hunden och råkade sparka den... Ehehe... Nåväl. Hellre att jag sparkar på hunden litegrann än att Goliat biter den och jag blir tvungen att betala någons dyra självrisk.

Vi hann i alla fall gå igenom rallylydnadsskyltarna och kom fram till att jag nog har kört alla. Det jag måste öva på är "tysken", bakom sitt och att sitta framför mig på lagom avstånd.

Ikväll åker jag hem till mamma, för imorgon ska jag åka med Jenny, Vickan, Sofia med familj och en massa folk från Laxå BK till Motala på inofficiell utställning/agility och lydnadstävling. Tjoho!


Det är kul att se sånt här om ett tag när vi har blivit lite bättre ;)

Inga kommentarer: