lördag, april 18, 2009

Miljöträning på agilitytävling..


Mona och Lexys andra lopp!

Planen för dagen ändrades hastigt från Kooikerträff i Skara till agilitytävling när jag fick veta att Birgitta hade migrän och inte kunde åka iväg nånstans idag. Stackars henne, hoppas hon kryade på sig snabbt!

Dagen spenderades bland massor av hundar på agilitytävling i Tomten. Vi var många ekipage från Billinge BK, och hade ett eget litet tält vid planen, mycket gemytligt. Gott fika, trevligt sällskap och underbart strålande sol! Mona lät mig låna lite solskyddsfaktor att smeta på näsan, men jag tror tyvärr inte det hjälpte speciellt mycket för den såg oroväckande röd ut nu när jag kommit in...


Fatima och hennes Siri var enastående duktiga och vann agilityklassen.
Grattis till er, det är ni verkligen värda, vilken fart!



Här är Billinge Brukshundsklubbs lilla tältläger, mycket gemytligt!
(Fatima tävlar ju för Tidaholm, men den detaljen glömmer vi gärna bort :P)


En mycket trött Goliat efter en heldags miljöträning.
Underbart är också att gräset har börjat växa!



Lexy

Inger och Silla fick fjärde pris efter ett jättefint lopp, stort grattis!

2 kommentarer:

Mona sa...

Tack snälla Cecilia för filmen och ditt trevliga sällskap idag!Nu siktar vi på att vinna nästa gång!

Fatima sa...

Hej Cissi!
Jag tar mig friheten att sno bilden på mig :)
Tack för idag, och vi cs pigga och alerta imorrn!!
Ha d!
Kram Fatima med trötta hundar