torsdag, april 16, 2009

Världens bästa körlärare och världens bästa loppis!

Det börjar bli grönt i skogen...

Körlektionen gick lysande idag. Jag hade dubbellektion, så jag var som en överkokt spagetti när jag klev ur bilen. Men tänk att jag körde mellan 14-16, med MASSOR av trafik, i massa rondeller och ut på motorvägar och vänstersväng från landsväg och jag vet inte allt! Jag är så nöjd med mig själv!

Var tvungen att gå och fira genom att svänga in på loppiset.
Det är verkligen det bästa loppiset som finns på denna jord.
Jag fick allt detta:
En korg, en bricka, en vas, tre träslevar, en potatispress och en såndär som man ställer kastruller på i gjutjärn

För bara 40 kronor! Dom är galna på det där loppiset. "Jamen, du är ju fattig student!" Ja, jag bönade ju inte och bad om att få betala mer precis.
Mona gav mig dessutom det som blev över nu när Lexy har gått över på färskfoder. Jag trodde "bara" det var fodret (som bara det är jättedyrt att köpa, det är ett såntdär special-diet-foder. Perfekt nu när Goliat ska bli smal och smäcker och inte får äta något annat än sin mat). Men när jag öppnade påsen så gömde det sig massor av hundben i olika färger och former. Mona, din lilla luring där! Tack så mycket!

Goliat känns lite hyperaktiv efter några veckors fokus enbart på hundaktiviteter och utomhusvistelse. Han springer runt som en galning med sin pip och beter sig som en nio veckors valp. Med jämna mellanrum åker pipen in antingen under sängen eller under soffan och då försöker han gräva hål i möblerna för att komma åt den.

Jag känner mig som en riktig glädjedödande tyrann, det enda jag har sagt till honom idag är "GÅ OCH LÄGG DEJ", "TYYYYST!", "Men vad du är jobbig" och "Neeeeeeeeej!"..

Goliat har i alla fall som sagt börjat med en lite mer strikt kost och har idag bara fått sin mat som belöning och aktivering. Vi gick våran kvällspromenad genom stan och stannade till vid Vasaskolan där jag slängde ut all mat och lät honom leta reda på den.
Jag försökte också med extern-belöning med pipen, men det gick inte.
Den är liksom bara föööör rolig, han kan inte koncentrera sig på något annat än om pipis fortfarande sitter kvar där vi lämnade honom. Klickade lite apport också, men det är nästan skrattretande hur hårt vi har fastnat. Jag orkar inte ens försöka längre.
Ett litet smakprov på några av de många blommor som
helt plötsligt finns överallt här i Skövde.
Nedan ligger Goliat i ett helt hav av blåa blommor som tyvärr
inte kom till sin fulla rätt på just den här bilden.



3 kommentarer:

Fatima sa...

Hej Cissi
Tyvärr jobbar jag dag, annars hade jag gärna hängt på.
Lycka till i Skara på lördag!
Vi hörs och cs!
Kram Fatima

Sofia sa...

nej men står han till förfogande avel...va kul. Jag har en blandis rotweiler-shitzu, den morrar bara ibland åt barn å lite sånt...tänkte att det kanske kunde va nåt. Nejdå, men kul att du har insett att din hund är väldigt trevlig o fin.

MaddeQ sa...

Hej på dig!
Nu har jag kikat runt lite i din blogg.....supertrevlig är den ju=)
Ha det gott och kram<3
MaddeQ