söndag, mars 01, 2009

Mullhyttan i vintersolen

Det blev ingen ridhusträning, magsjukan på Linden hade skördat fler offer och jag blev tillfrågad om jobb. Eftersom jag lever på existensminimum och har en hund att försörja kände jag att jag inte riktigt hade råd att tacka nej.
När jag kom hem efter en lång arbetsdag gick jag och Goliat en rejäl tur runt skogen och var ute i 1,5 timme. Nu ligger han och myser i soffan mellan mamma och min lillasyster Anneli och tittar på Hidalgo på tv.




Mamma, Goliat och Anneli kollar på teve

Jag är jättetrött efter helgen, jag förstår inte hur ni som jobbar orkar vara vakna efter ni har kommit hem. Jag beundrar er enormt.
Nu ska jag stupa i säng en stund och sen går jag bort till Jenny och Victoria och kollar på Beck.
Victoria har två löptikar och Jenny har en så tyvärr är Goliat bannad att delta i gemenskapen. Kooikerhondje/pumi hade väl inte varit någon stor hit på marknaden.
+

=

Det är verkligen jättetråkigt att ha en okastrerad hanhund när i princip alla ens hundägande vänner har tikar. Tack och lov att Hanna aldrig ska skaffa en tik säger jag bara....

Inga kommentarer: