måndag, mars 16, 2009

Hundgodistillverkning!


Mjöl o mjöööööööl.

Vispivispi, kladdigt värre.


Va bidde det?

Mina vackra ... öh... kakor?


Fick ett recept av Mona som jag ska prova ikväll.
Hon hade själv hittat det i Hundsport!
Jag har handlat barnmat med dillkött, Goliat fick smaka en liten klick och han verkade tycka att det var namnam, så jag hoppas att han kommer gilla godiset lika mycket.
Tyvärr har jag inga pepparkaksformar (jag är ju student, hello) så det får bli vanliga fyrkantiga bitar. Man drar ju ändå sönder dom sen när man ska ge hunden så det spelar väl egentligen inte så stor roll.
"Här kommer receptet på hundgodis:
1 burk 250 g barnmat utan lök
2,5 dl majsvällingpulver (Jag hade inte majsvälling men tog maizena istället)
Ca 2-3 dl vetemjöl
Blanda ingredienserna. Degen ska bli så fast att den går att kavla. Häll i mer mjöl vid behov.
Kavla ut degen tills den är ca ½ cm tjock. Tryck ut med hjälp av pepparkaksformar.
Grädda i 150 grader i 20-30 minuter.
Taget ur Hundliv nr 6 -08"

Inga kommentarer: