torsdag, mars 19, 2009

Tussitussitussitussitussilaaago!


Just en tjusig avelshane detta...


Tussitussitussitussitussilaaago!



Goliat tränar platsliggning. Han la ner huvudet efter en stund,
det var väl rätt skönt där i solen?



Goliat poserar. Som vanligt.



Solen är braaa!
Sol vill vi haaaaa!
Sol sol, jättesköna soooool!



Jag kom på en sak idag när jag gick en sväng med vovven.
Kom nämligen på mig själv med att stå och ropa "BOLLEBALLEFJONGBEEEEERG!!!"
En militär gick precis förbi och tittade både en och två gånger.

Hur många smeknamn har den här byrackan egentligen?
Det heter ju kärt barn har många namn, men det måste ju finnas gränser.
Goliat. Golita. Golitass. Golitass kotte kotte. Kotten. Bolle. Goli. Goli-Voli. Boli-Voli. Gulliat. Holgat. Snoppiat. Bolleballefjongberg. Boli. Smuff. Gurreguff.
Sen finns det ju smeknamn som egentligen är skällsord. Men jag tänker inte dra dom, för då kommer ni genast att placera mig i ett fack där jag inte vill sitta (ledtråd: pissenisse, pisseslicke och andra kiss-o-bajs-relaterade som egentligen passar sig mer när man är 10 år, inte när man är snart 23 år och läser på högskolan).



Inga kommentarer: